محمدیاری خبر داد

قول مساعد وزیر نیرو برای پرداخت حقوق کارگران سد شفارود

به گزارش تالشان نیوز به نقل از فارس ، در دو ماه گذشته جمعی از کارگران کارگاه سد شفارود با تجمعی مسالمت‌آمیز در مقابل ساختمان فرمانداری شهرستان رضوانشهر، نسبت به عدم پرداخت هفت‌ماهه حقوق خود معترض شدند.

فرماندار و فرماندهی نیروی انتظامی در چندین نوبت با حضور در جمع معترضان و پس شنیدن صحبت‌های آنان، ضمن تشکر از کارگران به جهت رعایت قانون، نسبت به پیگیری مطالبات کارگران در اسرع وقت قول مساعد دادند.

بر اساس پیگیری‌های خبرنگار فارس، تنها نیمی از حقوق اسفند ۱۳۹۹ از سوی کارگران پروژه سد شفارود پرداخت شده و حقوق و مزایای این پرسنل از فروردین ۱۴۰۰ تا به امروز پرداخت‌ نشده است‌.

تعطیلی کارگاه سد شفارود غیرقابل‌پذیرش است

در همین رابطه حسن محمد یاری امروز با بیان اینکه اعتراض کارگران سد شفارود در این وضعیت اقتصادی به‌ حق است، اظهار کرد: کارگران سد شفارود در تیرماه ساری جاری نسبت به عدم‌ پرداخت حقوق خود معترض بودند و مسؤولان مربوطه در دولت پیشین قول مساعد حل مشکلات را دادند ولی تا آخرین روز کاریشان هیچ اقدامی در خصوص سدشفارود صورت نگرفت.

وی با انتقاد از وضعیت پرداختی‌ها به کارگران سد شفارود گفت: کشور در شرایط بسیار سخت اقتصادی قرار دارد و این میزان از پرداختی‌ها به کارگران سد شفارود زیبنده استانی مثل گیلان و جمهوری اسلامی نیست.

نماینده مردم شهرستان تالش در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم توجه به پرداخت به ‌موقع حقوق به کارگران سد شفارود بیان کرد: بنده در صحن مجلس چندین بار به وزیر نیرو وقت آقای اردکانیان در خصوص وضعیت تکمیل و پرداختی به کارگران سد شفارود تذکر دادم اما دولت پیشین هیچ عزمی برای حل این مشکلات نداشته است.

محمدیاری عدم پرداخت حقوق کارگران و تعطیلی کارگاه سد شفارود را غیرقابل‌ پذیرش دانست و تصریح کرد: به‌ منظور حل مشکلات سد شفارود به رئیس‌ جمهور و آقای محرابیان وزیر نیرو در این نامه‌ای نوشته و برای پرداخت حقوق کارگران سد شفارود قول مساعد گرفته شد لذا بسیار امیدوارم کارگاه سد شفارود از تعطیلی خارج شود.