ژنرال گزینه ی محتمل نیمکت تیم ملی

رضایت گل گهر سد پیش روی امیر قلعه نویی جهت هدایت تیم ملی فوتبال در جام ملت ها

طبق اطلاعات رسیده از فدراسیون فوتبال، جدی‌ترین مذاکرات برای انتخاب سرمربی تیم ملی بین فدراسیون و امیر قلعه‌نویی انجام شده اما با وجود علاقه ژنرال به قبول این مسئولیت مشکلاتی در میان است.

به گزارش تالشان نیوز ، فدراسیون فوتبال بعد از جام‌جهانی در سکوت خبری سعی داشت گزینه‌های مختلف را برای هدایت تیم ملی فوتبال ایران بررسی کند تا در نهایت سرمربی تیم ملی را انتخاب کند. هیات‌رئیسه فدراسیون در آخرین جلسه خود گزینه‌هایی از جمله برانکو و کی‌روش را مورد بررسی قرار داد و در نهایت تصمیم گرفت با توجه به شرایط این دو مربی به سمت گزینه داخلی بچرخد.

به نقل از اعتمادآنلاین، کارلوس کی‌روش این روزها با پیشنهاد جدی قطر برای هدایت تیم ملی این کشور روبه‌رو است و از این رو هنوز با فدراسیون ایران به صورت جدی مذاکره نکرده است. از یک طرف مهدی تاج هم با توجه به فشارهای موجود هنوز با او تماسی برقرار نکرده و در انتظار است بعد از مشخص شدن تکلیف مربی پرتغالی با قطری‌ها، درباره همکاری با او تصمیم بگیرد. از سوی دیگر، برانکو ایوانکوویچ هم سرمربی عمان است و برای آمدن به ایران ابتدا باید آن قرارداد را فسخ کند.

پیگیری‌های خبرنگار اعتمادآنلاین نشان می‌دهد تنها گزینه داخلی هیات‌رئیسه فدارسیون فوتبال امیر قلعه‌نویی است و از این رو بعد از جلسه هیات‌رئیسه، یکی از اعضا با او صحبت‌های مقدماتی را انجام داده تا نظر اولیه او را جویا شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد قلعه‌نویی هم تمایل زیادی برای قبول هدایت تیم ملی در جام‌ملت‌های آسیا دارد اما سد راه حضور او در تیم ملی، قراردادش با باشگاه گل‌گهر سیرجان است. قلعه‌نویی در حالی گزینه اصلی فدراسیون فوتبال برای تیم ملی است که در چند روز گذشته بعد از کسب نتایج ضعیف ساپینتو با استقلال شایعه شد فتح‌الله‌زاده با او برای استقلال هم صحبت کرده است.

حالا فدراسیون فوتبال اگر بخواهد سکان هدایت تیم ملی را به قلعه‌نویی بدهد، ابتدا باید رضایت‌نامه او را از باشگاه گل‌گهر سیرجان بگیرد و از طرف دیگر بر سر مدت قرارداد با قلعه‌نویی توافق کند. او که تجربه هدایت تیم ملی در جام‌ ملت‌های ۲۰۰۷ را در کارنامه دارد، به خوبی می‌داند اگر قراردادی بلندمدت با فدراسیون به امضا نرساند، کارش در تیم ملی سخت خواهد بود.

جام‌ملت‌های ۲۰۲۳ قرار است در خردادماه در قطر برگزار شود و بر اساس آخرین مصاحبه مهدی تاج، فدراسیون فوتبال از سرمربی آینده تیم ملی انتظار قهرمانی در این رقابت‌ها را دارد آن هم در شرایطی که تیم ملی بعد انقلاب هرگز به فینال جام ملت‌های آسیا نرسیده و در بهترین حالت سوم شده است.