افتتاح یا شواف !

قفل و زنجیر درب مرکز شیمی درمانی تالش چه زمانی باز خواهد شد ؟

در حالی که حدود یک سال از وعده افتتاح و راه اندازی مرکز شیمی درمانی تالش میگذرد اما درب قفل شده ی این مرکز ، از بلوف و شواف مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان و سرکار گذاشتن مردم توسط ایشان و دانشگاه علوم پزشکی گیلان حکایت دارد

به گزارش تالشان نیوز بعد از کوچ بیمارستان شهید نورانی تالش به ساختمان جدید ، به منظور حفظ کاربری درمانی ساختمان بیمارستان قدیم تاسیس مراکز درمانی چون غربالگری سرطان در محل این ساختمان از سوی مدیریت سابق دانشگاه علوم پزشکی گیلان در زمان دکتر سالاری و رییس سابق شبکه بهداشت و درمان تالش دکتر بختیار حیدرنیا در دستور کار قرار گرفت .

ساختمان مذکور با اعتبارات استانی تجهیز شد و با تغییرات در سطح مدیران دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان راه اندازی مرکز شیمی درمانی تالش نیز در اذر ماه سال ۱۴۰۱ با کمک مجمع خیرین کلید خورد.

گذشته از حواشی مجمع خیرین که شبهاتی به عملکرد آن از جمله اعضای واقعی مجمع و منابع دریافتی و مخارج آن وارد است این مرکز به گفته مسئولین شبکه بهداشت و درمان آماده ی بهره برداری شد.

و در نهایت در دهه فجر سال گذشته با حضور معاون دانشگاه علوم پزشکی و مسئولین شهرستان به بهره برداری رسید .

در حالی که در زمان دکتر بالو سرپرست سابق دانشگاه علوم پزشکی گیلان پزشک انکولوژیست برای این مرکز در نظر گرفته شده بود اما در کمال تعجب پزشک اختصاص یافته با موافقت وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی گیلان از تالش به شهر دیگری انتقال پیدا کرد تا بدین ترتیب مرکز شیمی درمانی تالش در همان ابتدای راه اندازی به تعطیلی کشیده شود.

در پی این اتفاق و انتقادات صورت گرفته بود که دانشگاه علوم پزشکی برای یک شیفت ، پزشک انکولوژیست به مرکز شیمی درمانی تالش اختصاص داد.

تاریخ ۱۰ تیر بود که مدیرشبکه بهداشت و درمان تالش طی مصاحبه ای از راه اندازی رسمی این مرکز خبر داد .

بررسی های تالشان نیوز حکایت از آن دارد که درب مرکز شیمی درمانی تالش ماه هاست حتی بعد از وعده راه اندازی موقت ان توسط مدیران شبکه ، همچنان قفل و زنجیر است !

گفتنیست پیشتر دکتر آشوبی رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در خرداد ماه سال جاری با حضور در شورای سلامت شهرستان تالش در حالی که مردم از وی انتظار مساعدت در خصوص تخصیص پزشک داشتند اما وی صراحتا از عدم تخصیص پزشک انکولوژیست حداقل تا آبان ماه به مرکز شیمی درمانی خبر داد.

به هر ترتیب انتظار میرود مسئولین بهداشت و درمان شهرستان با پیگیری های مطالبه گرانه و نه منفعلانه عمل به وعده های خود را در دستور کار قرار دهند .

به گفته ی مسئولین بهداشت و درمان تالش شهرستان تالش با صدها بیمار سرطانی از نبود مرکز تزریقات شیمی درمانی رنج میبرد و باید برای تزریقات کیلومترها به مرکز استان و یا استان تهران و اردبیل سفر کنند که این امر متحمل هزینه ی سنگین برای بیمار و خانواده ایشان میباشد.

به طور قطع راه اندازی مرکز شیمی درمانی اقدام تحسین برانگیزیست اما لازم است حال که این مرکز راه اندازی شده است ، مسئولین با پیگیری و مطالبه گری از دانشگاه علوم پزشکی گیلان ، دانشگاه را مجاب به رعایت عدالت در توزیع منابع تجهیزات و پزشک کنند تا مردم و بیماران از خدمات ان بهره مند گردند.