در دیدار مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور و استاندار گیلان مطرح شد :

قرارگاه احیای شرکت صنایع چوب و کاغذ ایران تشکیل می شود

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، با بیان اینکه قرارگاه احیای شرکت چوکا و صنایع مرتبط نیز تا ۱۵ روز آینده تشکیل خواهد شد و افرادی را معرفی خواهم کرد و همه اختیارات به یک فرد واگذار خواهد شد گفت : تعهد می کنم با تعریف مدلی برای احیای کارخانه چوکا، گام به گام در این ارتباط تلاش شود که نه تنها برای توریسم و گردشگری منطقه گیلان بلکه برای کل کشور اهمیت دارد

به گزارش تالشان نیوز : میرهاشم موسوی امروز پنج شنبه ۲۵ خرداد در دیدار با استاندار گیلان، با اشاره به در نظر گرفتن برنامه عملیاتی و زمانبندی شده برای شرکت صنایع کاغذ و چوب ایران «چوکا»، گفت: قرارگاه احیای شرکت چوکا و صنایع مرتبط نیز تا ۱۵ روز آینده تشکیل خواهد شد.

وی افزود: با تشکیل قرارگاه احیای شرکت چوکا، افرادی را معرفی خواهم کرد و همه اختیارات به یک فرد واگذار خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: رفع نشدن مشکلات کارخانه چوکا به ۱۵ تا ۲۰ سال گذشته برمی گردد و احیای شرکت ضمن سادگی به یقین سختی هایی خواهد داشت و مشکل فقط مسئله پول نیست.

موسوی درباره پیچیدگی‌های احیای شرکت چوکا اظهار کرد: سختی و پیچیدگی احیای شرکت چوکا به این معنی است که باید اراده‌ای برای این کار وجود داشته باشد و به طور طبیعی باید با اراده قوی و توانایی برای این مهم تلاش کنیم.

وی اضافه کرد: تعهد می کنم با تعریف مدلی برای احیای کارخانه چوکا، گام به گام در این ارتباط تلاش شود که نه تنها برای توریسم و گردشگری منطقه گیلان بلکه برای کل کشور اهمیت دارد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور با اشاره به اقدامات انجام شده برای احیای شرکت هپکو که مورد توجه رئیس جمهور بود، گفت: ۱۸ ماه تمام برای این مهم تلاش کردیم و ۱۲۰۰ میلیارد تومان بودجه برای این شرکت اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه اراده ای برای اوج‌گیری هپکو ایجاد شده است، اضافه کرد: شرکت هپکو اوایل امسال روی ریل صعود قرار گرفته و خبرهای خوبی برای صنایع سنگین کشور و سهام‌داران در پیش خواهد بود.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان نیز افزود: مواردی که مربوط به اختیارات ما در استان است را حمایت و پشتیبانی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه علاوه بر چوکا، احیای مجموعه فرش گیلان نیز مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: در یک دوره زمانی فرش گیلان حرف اول را می زد اما به هر دلیلی از بین رفت در حالی که  این مجموعه دارای ظرفیت بزرگی است.

استاندار گیلان با اشاره به اقدامات ارزشمند دولت سیزدهم در احیای واحدهای راکد و تعطیل خاطرنشان کرد: احیای واحدهای راکد از تاکیدات رئیس جمهور بوده و است

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به موضوع مطرح شده در این جلسه مبنی بر تشکیل قرارگاه احیای چوکا و صنایع مرتبط اضافه کرد: تشکیل قرارگاه‌های جهادی در موضوعات مختلف برای رفع مشکلات موثر است.

وی با اشاره به تعهد اشتغال ۳۳ هزار نفری در سال جاری در گیلان تاکید کرد: سال گذشته در تعهد اشتغال موفق عمل کردیم که امسال نیز با اقدامات موثر به این تعهد نیز عمل خواهیم کرد.

عباسی با تاکید بر ضرورت توجه به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تحت پوشش تامین اجتماعی در استان گفت: به ارتقای درمانگاه های تحت پوشش تامین اجتماعی که دارای قابلیت شبانه روزی هستند توجه شود.