دامپزشکی تالش :

فعالیت ۴ مرکز بخش خصوصی مایه کوبی و واکسیناسیون دام در تالش | برخورد بدون اغماض با کشتار غیر مجاز

به گزارش تالشان نیوز : جوابیه ارسالی اداره دامپزشکی تالش :

با سلام و عرض ادب

در خصوص خبر منتشر شده در پایگاه خبری تالشان نیوز در خصوص واکسیناسیون دام و کشتار غیر مجاز دام موارد لازم به شرح ذیل معروض می گردد:

برابر سیاست های مربوط به اصل ۴۴ قانون اساسی بخشی از فعالیت های سازمان دامپزشکی از جمله واکسیناسیون دام به بخش خصوصی واگذار گردیده و در حال حاضر نیز ۴ مرکز مایه کوبی بخش خصوصی در شهرستان تالش موجود و در حال فعالیت می باشند که با اخذ بهای واکسن و تزریق بر اساس تعرفه اعلامی نظام دامپزشکی اقدام به واکسیناسیون دام می نمایند که از جمله ان واکسن آگالاکسی می باشد و در متن خبر نیز واکسن اگالاکسی درج گردیده و جزو واکسن های بهادار می باشد.

در خصوص واکسن های رایگان که در حال حاضر صرفا به بیماری های خاصی معطوف گردیده است با بررسی اپیدمیولوژیک منطقه ای، نقاط هدف انتخاب و بصورت رایگان انجام می یابدکه مستندات لازم بر این مدعا کاملا موجود می باشد ؛

ولیکن واکسیناسیون رایگان کلیه دامهای شهرستان با توجه به محدودیت های منابع اعتباری امکان پذیر نبوده و صرفا به نقاط در معرض خطر ورود بیماری اختصاص می یابد.

قابل ذکر است قبل از شروع واکسیناسیون رایگان موضوع کتبا از طریق بخشداری ها به اطلاع دهیاران رسیده و با هماهنگی انها واکسیناسیون انجام می پذیرد.

در خصوص کشتار غیر مجاز دام در ارتفاعات تالش قابل ذکر است کلیه افرادی که اقدام به کشتار غیرمجاز دام می نمایند بدون هیچگونه اغماض و از مدت ها قبل از درج خبر به مراجع قضایی معرفی گردیده و پرونده متخلفین در دست رسیدگی می باشد که تعدادی از متخلفین نیز به حبس محکوم گردیده اند.

در پایان نیز برای کلیه خبرنگاران عزیزی که بدور از هرگونه جهت گیری و بدور از هرگونه بزرگنمایی واقعیات موجود را مطرح می نمایند آرزوی توفیق سرافرازی و سربلندی دارم.

ارادتمند: جعفری خدمتگزار مردم در دامپزشکی تالش