رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان مطرح کرد؛

فعالیت شبکه های توزیع مواد مخدر در فضای مجازی

به گزارش تالشان نیوز ، سرهنگ علی احمدپور شامگاه یکشنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با اشاره به اینکه میانگین سنی مصرف کنندگان مواد مخدر در گیلان بین ۲۴ تا ۴۰ سال است، اظهار کرد: با توجه به سودآوری تهیه و توزیع مواد مخدر، همه گروه‌های سنی در معرض خطر و آسیب هستند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان با بیان اینکه اعتیاد یک آسیب اجتماعی بوده و تمام کشورها را درگیر کرده است، تصریح کرد: بسیاری از جوانان و نوجوانان درگیر اعتیاد پنهان بوده و در دورهمی ها و پارک‌ها اقدام به مصرف مواد می‌کنند.

وی یکی از رسالت‌های فراجا را رصد فضای مجازی عنوان کرد و افزود: شبکه‌های توزیع مواد مخدر در فضای مجازی وجود دارد و این موضوع قابل انکار نیست و راه اندازی قرارگاه پلیس مبارزه با اعتیاد در فضای مجازی نیز در همین راستا بوده است.

احمد پور با اشاره به تبلیغ قرص‌های لاغری حاوی شیشه در فضای مجازی، گفت: قرص‌های لاغری گلوریا از جمله این قرص‌های اعتیاد آور است همچنین سیگارهای الکتریکی که برای ترک تبلیغ می‌شود اثرات مخرب زیادی دارد.

وی تصریح کرد: تمام عطاری‌ها به صورت هفتگی رصد می‌شوند و اگر چیزی خارج از شبکه قانونی به صورت دارو توزیع شود با آن برخورد می‌کنیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گیلان با اشاره به تولید محتوای آموزشی در فضای مجازی، مدارس و دانشگاه‌ها با هدف پیشگیری از اعتیاد، بیان کرد: برخی مدارس در کانون جرم واقع شده‌اند لذا برای مقابله با تکثیر و توزیع مواد در این نوع مدارس با اهداف آموزشی حضور می‌یابیم.