در جلسه بررسی آخرین وضعیت راه‌های خلخال

فرماندار خلخال خواستار استقرار پلیس راه در مسیرهای منتهی به گیلان شد

به گزارش تالشان نیوز به نقل از  روابط عمومی فرمانداری شهرستان خلخال سید جواد یحیی‌زاده روز یکشنبه در جلسه بررسی آخرین وضعیت راه‌های خلخال که با حضور فرمانده پلیس راه استان اردبیل و جمعی از مسئولین اجرایی، قضایی و انتظامی این شهرستان برگزار شد، افزود: با استقرار دائمی پلیس راه در ابتدای محورهای ارتباطی خلخال به اسالم و خلخال به پونل ضمن ارتقای ایمنی سفر از تخلفات مربوط به تردد شبانه و غیر مجاز کامیون‌های حامل شن و ماسه جلوگیری خواهد شد.

رئیس شورای ترافیک خلخال گفت: با وجود راه‌اندازی باسکول و استقرار شرکت صدور بارنامه برای کامیون‌های حامل بار شن و ماسه به مقصد استان گیلان، همچنان برخی از رانندگان اقدام به بارگیری و حرکت شبانه از این محور ارتباطی کرده و جان مسافرین را به خطر می‌اندازند.

وی ضمن قدردانی از حضور فرمانده پلیس راه استان در جلسه بررسی وضعیت راههای شهرستان خلخال اظهار داشت: با استقرار دائمی پلیس راه در محل باسکول از ادامه اینگونه تخلفات برای همیشه جلوگیری خواهد شد.

فرماندارخلخال گفت: پیش از این در جلسه شورای تامین شهرستان ساعات کار کارگاه‌های شن و ماسه ۶ صبح الی ۸ شب اعلام شده است. ضمن اینکه فعالیت کارگاه‌های شن و ماسه و بارگیری و باردهی کامیون‌های حامل مصالح ساختمانی در روزهای تعطیل رسمی در مسیرهای منتهی به استان گیلان ممنوع است.

یحیی‌زاده اضافه کرد: با وجود ممنوعیت بارگیری شبانه کامیون‌ها تعدادی از کارگاه‌های شن و ماسه اقدام به تحویل بار کرده و رانندگان خاطی هم با حمل بار اضافی اقدام به حرکت شبانه در مسیر ارتباطی خلخال به اسالم می‌کنند.

وی اضافه کرد: انتظار از فرماندهی پلیس راه استان اردبیل استقرار دائمی پلیس راه در محل استقرار باسکول برای کنترل بار کامیون‌ها و جلوگیری از حرکت کامیون‌ها در طول ساعات ممنوعه در این مسیراست.

همچنین در این جلسه فرمانده پلیس راه استان اردبیل برای استقرار پلیس راه دائمی در این مسیر و برخورد جدی با رانندگان متخلف قول مساعد داد و گفت: با تنظیم قرارداد بین اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان خلخال با بنیاد تعاون ناجا و بکارگیری مامورین پلیس راه این خواسته به زودی عملیاتی خواهد شد.

سرهنگ وحید علیپور با بیان اینکه ضابطه‌مند کردن حرکت کامیون‌ها با استفاده از مفاد قانونی کار مشکلی نیست، گفت: در صورتی‌که رانندگان به هشدارهای پلیس در خصوص پرهیز از حرکت در روزها و ساعات ممنوعه و حمل بار اضافی توجه نکنند با آنها برخورد خواهد شد.

وی یادآورشد: در صورت تخلف برای بار اول، به مدت ۱۵ روز کارت هوشمند آن‌ها باطل، بار دوم به مدت سه ماه به صورت موقت ابطال و در صورت تکرار تخلف کارت هوشمند آنها برای همیشه ابطال خواهد شد.