فرماندار انزلی: دهیاری نهاد حاکمیتی است/ بنگاه معاملات ملکی نیست

به گزارش تالشان نیوز ، محمد پورخوش سعادت روز شنبه در جلسه تعیین شیوه نامه ساماندهی پرونده های تغییر کاربری گفت: زمین ارزشمند این شهرستان توریستی در برخی روستاها به غیر بومی ها فروخته شده و روستا از خریداران غیر بومی پرشده است.

وی با طرح این سوال که آیا دهیاران این روستاها بنگاه معاملات ملکی دارند، ادامه داد: دهیار نباید واسطه فروش قانونی و یا غیرقانوی زمین های با ارزش این شهرستان باشد و از ضعف و تنگدستی مالک برای فروش زمین استفاده کند.

پورخوش سعادت ماندن و فعالیت بعنوان دهیار را منوط به رعایت قوانین دانست و متذکر شد: اگر دهیاری خلاف کرد، چشم خود را بر خلاف بست و در دادگاه به زندان محکوم شد، بعنوان اولین مدعی و بدون کوچکترین حمایت، طرح دعوا خواهم کرد. 

وی خواستار پیگیری و نظارت بر تخلفات دهیاران از دستگاههای نظارتی شد و افزود: تاوان غفلت دهیاران هزینه هنگفتی برحاکمیت تحمیل می کند که این امر بازتاب منفی در افکار عمومی و رسانه ها دارد.

فرماندار بندرانزلی به صدور سه مورد دستور تخریب در این روستاها اشاره کرد و گفت: حتی یک مورد ساخت وساز غیرمجاز به نفع روستا نیست، نباید ساخت غیرمجازی اتفاق بیافتد و دهیار از آن بی خبر باشد. چگونه ممکن است ویلای مجهزی در روستا ساخته شود و دهیار از آن بی اطلاع باشد؟ این مساله مصداق بارز فساد است. 

پورخوش سعادت تا ۱۵ شهریور به دهیاران این شهرستان مهلت داد که گزارشات و مستندات خود را از هرگونه ساخت وساز غیرمجار (در هر مرحله ای از ساخت) به فرمانداری انزلی ارسال کنند تا در اختیار دستگاههای متولی قرار گیرد.

https://taleshannews.ir/