وضعیت عجیب پروژه ی افتتاح شده در دهه فجر شهرستان تالش!

علی رغم نامه تاکیدی داستان شهرستان انتقاد امام جمعه پیگیری های فرماندار و نماینده تالش وعده مدیرکل راه و شهرسازی تو زرد از آب درامد !؟

رمپ ورودی بیمارستان شهید نورانی تالش جزو پروژه هایی بود که به جهت خطر آفرین بودن ، با تاکید مسئولین شهرستان و قول و مساعدت مدیرکل راه و شهرسازی استان در ایام دهه فجر افتتاح شد اما با گذشت کمتر از دو ماه نه تنها از تکمیل آن خبری نشد بلکه آسفالت اجرا شده نیز تخریب گشت.

به گزارش تالشان نیوز حدود سه سال از افتتاح بیمارستان شهید نورانی تالش میگذرد اما جدا از وضعیت تاسف بار امکانات زیر ساختی خود این مرکز درمانی که پیشتر در این پایگاه خبری به ان اشاره شده از برخی کاستی های اساسی رنج میبرد.

رمپ ورودی بیمارستان شهید نورانی تالش و شرایط بسیار خطرناک آن یکی از موضوعاتی بوده که همواره از آغاز به کار این مرکز درمانی جزو مطالبات مردمی بوده و مسئولین امر نیز مدام به بهانه های مختلف از تسریع در تکمیل آن خبر دادند .

اما علی رغم همه این وعده ها آب از آب تکان نخورد تا انکه به سبب تصادفات منجر به جرح در این نقطه حادثه خیز سرانجام دادستان تالش نامه ای در ضرورت تکمیل این پروژه خطاب به مسئولین راه و شهرسازی شهرستان تنظیم داشت و در ادامه دکتر نورزاد امام جمعه تالش در خطبه های ۲۰ ابان سال ۱۴۰۱ به انتقاد از عملکرد اداره کل راه و شهرسازی به عنوان متولی و کارفرمای پروژه هایی چون رمپ ورودی بیمارستان تالش پرداخت .

به دنبال نامه نگاری میثم اسدی دادستان تالش و انتقاد تند امام جمعه شهرستان ، هادی رحمانی مدیرکل تازه منصوب شده ی راه و شهرسازی استان در نماز جمعه تالش شرکت کرد و در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه از تکمیل این پروژه ساده اما مهم تا ایام دهه فجر خبر داد.

در ادامه هادی رحمانی مدیرکل راه وشهرسازی گیلان در گفتگویی در دی ماه از شروع  عملیات اجرایی این پروژه خبر داد و خاطر نشان داشت : این پروژه ابتدا در سال۹۸با پیمانکاری اجرا گردید که به دلیل تخطی از اصول فنی وعدم اتمام آن در زمان مقرر بر اساس ماده ۴۸ ، قرارداد منعقده با ایشان خاتمه یافت و قرار داد جدیدی با پیمانکار دیگری منعقد گشت و عملیات اجرایی ان اغاز شده است.

به هر ترتیب ایام دهه فجر فرا رسید و عملیات آسفالت رمپ ورودی و خروجی بیمارستان شهید نورانی تالش در نیمه دهه فجر اجرایی و مورد بهره برداری قرار گرفت .

گفتنیست فرماندار تالش در بازدید از این پروژه به هزینه کرد ۳ میلیارد تومانی جهت تکمیل این پروژه اشاره داشت .

با همه این تفاسیر و با گذشت چندین سال و وعده ی چندین ماهه مدیرکل راه و شهرسازی وضعیت کنونی این پروژه به هر انچیزی شباهت دارد جز انچه که در وعده ی مدیرکل راه و شهرسازی شنیده شد .

عدم اجرای کامل آسفالت رمپ ورودی و خروجی ، تخریب اسفالت اجرا شده در کمتر از یک ماه ، عدم اجرای ایمنی و خط کشی و روشنایی جاده ، عدم تسطیح ورودی و معبر خاکی ، وضعیت به مراتب خطرناکتری از وضعیت قبلی این پروژه به وجود آورده است .

نکته ی پنهان در وضعیت پروژه های اینچنینی که جزو پروژه های در سطح پایین محسوب میشود انجاست که مردم به یمن فضای اطلاع رسانی جدید در جریان اخبار و وعده های مسئولین قرار میگیرند و ضمیر ناخداگاهشان بعد از عدم تحقق وعده ها به قضاوت مینشیند .

تصور قضاوت مردم با دیدن شرایط کنونی پروژه رمپ ورودی بیمارستان که از دادستان و امام جمعه تا نماینده و فرماندار و مدیرکل به آن ورود و تاکید کردند کار سختی به نظر نمیرسد !

براستی چه موانعی در ساختار دولت وجود دارد که با وجود اهتمام همه دستگاه ها و نهاد ها در یک پروژه ساده با گذشت چندین ماه به نتیجه نمیرسد و نه تنها زمینه رضایت مردم را جلب نمیکند بلکه به ایجاد بستر نا امیدی و نارضایتی در جامعه دامن میزند.

هرچند که دستگاه های اطلاعاتی امنیتی کشور همچنان زمینه بستر نارضایتی در مردم را نه عملکرد دولت و ساختار ناکارامد حکمرانی حکومت بلکه در شاخص هایی چون تبلیغات رسانه های خارج از کشور و یا عناصر فریب خورده ی داخلی میدانند.