اظهارات جانسوز پدر حسام نژادیوسفی، بازیکن فقید آبادانی/ اگر یک دستگاه اکسیژن کنار زمین بود…/ هیات فوتبال گفت دیه می دهیم شکایت نکن!/ کلا ۵ میلیون به ما کمک شد!

پدر مرحوم نژادیوسفی که در چند روز گذشته می گفت اصلا نمی تواند پاسخگوی خبرنگاران باشد بالاخره با صدایی بغض‌آلود در مورد درگذشت پسرش با خبرنگار «اعتماد» صحبت کرد.

خبر فوت حسام نژادیوسفی، بازیکن نوجوان آبادانی فضای فوتبال را تحت تاثیر قرار داد.

به گزارش تالشان نیوز، بازیکن نوجوانی که به خاطر گرمای شدید هوا در زمین فوتبال از حال رفت. نبود امکانات پزشکی و آمبولانس در کنار زمین باعث شد او دیر به بیمارستان برسد و در نهایت به کما رفت. حسام بعد از نزدیک به یک ماه جدال با مرگ‌ جان سپرد. از آنجایی که درگذشت حسام با این شکل و به دلیل قصور دستگاه‌های زیادی از جمله فدراسیون فوتبال، هیات فوتبال آبادان و حتی مراکز پزشکی و برای اینکه دیگر شاهد این اتفاقات نباشیم بر خودمان واجب دانستیم همچنان موضوع را پیگیری کنیم تا لااقل حتی اگر کسی بازخواست نشود دیگر چنین رخدادی تکرار نشود. پدر مرحوم نژادیوسفی که در چند روز گذشته می‌گفت اصلا نمی‌تواند پاسخگوی خبرنگاران باشد بالاخره با صدایی بغض‌آلود در مورد درگذشت پسرش با خبرنگار «اعتماد» صحبت کرد.

‌از طرف رسانه «اعتماد» باز هم به شما و خانواده محترم‌تان تسلیت می‌گوییم. چند روز در کنار حسام بودید، اما متاسفانه ‌جانش را از دست داد.

ممنونم. من نزدیک ۲۳ یا ۲۵ روز تمام بالای سرش بودم. پسرم مشکل قلبی نداشت فقط می‌خواستند ما را دور کنند، چون در آبادان اکسیژن به مغزش نرسیده بود و همانجا مرگ مغزی شد.

‌یعنی ۴۸ ساعت بعد فوت شده بود؟

بله، به برادرم زنگ زده بودند که اجزای بدنش را اهدا کنید، اما به من خبر ندادند، چون برادرم تشکیل پرونده داده بود برای همین با او تماس گرفته بودند. من امید داشتم. از دکترها ناامید شده بودم از خدا و اهل بیت نه. منتظر آنها بودم تا زندگی‌ام را برگردانند الان زندگی من نابود شد. نفسم سنگین است.

‌علت فوت چه بود؟

نمی‌دانم در بازی به او چه گذشت، اما وقتی نزد دکترش رفتم گفت همانجا باید در مدت نهایت ۴ دقیقه احیا می‌شد تا خون به مغزش می‌رسید و اگر در این‌ مدت خون به مغز نرسد کلا مغز نابود می‌شود.

‌پس فکر می‌کنید ‌دیر رسید به بیمارستان؟

بله، اگر همانجا احیا می‌کردند و یک اکسیژن وجود داشت پسرم بلند می‌شد. اما به رییس هیات فوتبال که گفتم به من جواب داد که شما چی می‌گویید شانس آوردید که آمبولانس نیامد! پرسیدم برای چی؟ گفت نعش‌کش است! هیچی ندارد!

‌اما قطعا باید ‌تجهیزات پزشکی در کنار زمین ‌می‌بود.

صد درصد.

‌شکایت کردید؟

یکی، دو روز بگذرد، شکایت خواهم کرد.

‌از کی شکایت دارید؟

نمی‌دانم! اما شکایت می‌کنم تا دردی که ‌من می‌کشم‌ خانواده دیگری این درد را نکشد. نمی‌دانید در دل ما چه می‌گذرد. مادرش صبح تا شب عین دیوانه‌ها در بیمارستان است. من دنبال مقصر می‌گردم. وکیل می‌گیرم هر کی می‌گوید من مقصر نیستم! آقای طالقانی که در روزنامه‌ها می‌گفت به علت ناراحتی قلبی مادرزادی بوده و بعد تکذیب می‌کرد. باید بدانم مقصر کیست.

‌زمانی که در بیمارستان بودید مسوولان استانی پیگیر وضعیت حسام نشدند؟

برای همدردی می‌آمدند یا تماس می‌گرفتند، اما کاری برای ما انجام نمی‌دادند، می‌گفتند در محدوده ما نیست. چرا فرستادند اهواز؟ جایی که یک سی‌تی اسکن هم نبود!

‌یادم می‌آید از وضعیت رسیدگی بیمارستان هم ناراحت بودید.

البته قصور از بیمارستان نبود. محدوده خودشان بود‌. چطور بگویم! مقصر بیمارستان نبود. مقصر هیات فوتبال آبادان بود که ما را فرستادند اهواز. می‌خواستند بگویند ناراحتی ‌قلبی داشت، اما شخصا رفتم مطب شخصی دکتر که گفت خودم آنژیو کردم ببینم مادرزادی مشکل دارد، اما هیچ ‌مشکلی نداشت. فقط گفت ممکن است همین خونریزی معده باعث ‌ایست قلبی او شده باشد.

‌دچار خونریزی معده هم شده بود؟‌

خیلی. نزدیک‌ یکی، دو روز فقط از معده‌اش خون خارج می‌کردند.

‌احتمال ضرب‌دیدگی هم‌ وجود داشته؟

نمی‌دانم. حتی گفتند پسرت چیزی مصرف کرده؟ گفتم پسرم را جوری بزرگ کردم که هر کاری می‌خواست انجام دهد به من می‌گفت. او اهل سیگار هم نبود و فقط عاشق فوتبال بود.

‌هزینه بیمارستان چقدر شد؟ بیمه بود؟

کسی نیامد و فقط تنها شانسی که آوردم‌ خودم بیمه بودم و هزینه ۱۲۰‌میلیونی بیمارستان‌ با بیمه‌ شد ۲۲ میلیون که پرداخت کردم. اگر کسی بیمه نداشته باشد در این وضعیت ۱۲۰ میلیون بدهد تا جنازه بچه‌اش را بگیرد؟ باید به کی گفت و کدام مسوول پیگیری کند؟ ولی در حد تلفن می‌آیند و می‌گویند کمک‌تان کنیم

‌از هیات فوتبال کمکی نکردند؟

از هیات فوتبال آبادان چند بار گفتند می‌خواهیم کمک‌تان کنیم. گفتم احتیاجی نیست اما با اصرار شماره کارت دادم چقدر کمک کردند؟ ۵ میلیون! به آنها گفتم فقط پول آمبولانسی که پسرم را از آبادان به اهواز برده ۵ میلیون شد. من از حساب و کتاب چیزی نمی‌دانم، اما کلی هزینه‌های دیگر بود. از هیات فوتبال خوزستان هم که هیچ! طالقانی به من گفت بودجه نداریم و اگر دکتر می‌خواهید بیاورم. گفتم دکتر بیاورید، اما دکتری هم بالای سرش نیاوردند!

‌مسوولان دیگر چی؟

از آبادان تماس گرفتند یا مدیرعامل نفت‌ تماس گرفت، اما این تماس‌ها به چه درد من می‌خورد؟ خیلی‌ها حداقل تماس گرفتند، چون درکم کردند اما تماس به درد من نمی‌خورد و کمک می‌خواستم. الان‌ از طرف هیات فوتبال آبادان ‌تماس گرفتند برای دیه پسرم اما اگر شما راست می‌گویید پسرم را برگردانید. واسطه فرستادند که من شاکی نشوم، اما‌ من دنبال این هستم که جان افراد دیگری گرفته نشود تا دردی که من می‌کشم را خانواده دیگران نکشد. اما همه ‌چیز به موقعش. نمی‌دانم چی بگویم دیگر.