معاون نظارت و بازرسی صمت گیلان:

طرح نظارتی «ضیافت» در گیلان از ۲۲ اسفند آغاز می‌شود

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صمت گیلان تصریح کرد: طرح ویژه نظارتی ماه مبارک رمضان تحت عنوان طرح نظارتی «ضیافت» در سراسر گیلان اجرا می‌شود.

به گزارش تالشان نیوز؛ علیرضا حسینیان امروز، ۲۰ اسفندماه در گفت وگو با خبرنگاران، با اعلام زمان اجرای طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان در استان گیلان، اظهار کرد: این طرح هر ساله برای پایش و نظارت دقیق‌تر بر کالاهای پر مصرف مردم در این ماه پر فضیلت در گیلان همزمان با سراسر کشور اجرا می‌گردد.

وی با بیان اینکه رسیدگی به قیمت‌های شکر، قند، روغن، حبوبات، مرغ، گوشت، آش و حلیم، زولبیا و بامیه و شیرینی در اولویت بازرسی های این طرح می‌باشد افزود: قاطعانه با متخلفین که قیمت‌های مصوب را رعایت نمی‌کنند به شدت برخورد می‌گردد و نرخ این اقلام توسط اتحادیه‌ها و کمیسیون‌های نظارت در سراسر استان مشخص است و باید نرخ مصوب رعایت گردد.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت گیلان بر الزام خالص فروشی واحدهای صنفی قنادی، زولبیا و بامیه تاکید کرد و گفت: با توجه به حجم گسترده مصرف این اقلام در ماه مبارک رمضان و نرخ گذاری ابلاغ شده؛ هیچ عذر و بهانه‌ای برای متخلفین پذیرفته نیست لذا کلیه صنوف موظف به رعایت نرخ اعلامی هستند و بازرسین این اداره کل و اتاق اصناف نسبت به تشکیل پرونده برای این گونه تخلفات بدون اغماز اقدام خواهند نمود.

حسینیان به فعال بودن سامانه ۱۲۴ برای دریافت شکایات مردمی به صورت شبانه روزی اشاره نمود و گفت: هدف ما آرامش و تعادل در بازار کالاها و ارزاق عمومی است و مردم فهیم می‌توانند گزارشات و شکایت این ایام را به صورت تلفنی و کتبی اعلام تا در کمترین زمان ممکن مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی با اعلام شروع طرح نظارتی ماه ضیافت از ۲۲ اسفند سالجاری تا پایان ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کرد: برگزاری گشت‌های مشترک با روسای شعب تعزیرات حکومتی در سطح استان و استمرار حضور بازرسان اصناف و صمت در نمایشگاه‌ها و جلوگیری از هرگونه اجحاف به مردم از اهداف ضروری این طرح می‌باشد