امام جمعه آستارا تأکید کرد؛

ضرورت پرهیز از خرافه در عزاداری ها و سوگواری های ایام محرم

امام جمعه آستارا گفت: باید در عزاداری ها و سوگواری های محرم به جنبه های مختلف واقعه عاشورا پرداخته شود و از خرافه پرهیز کرد.

به گزارش تاشان نیوز حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد باقری ارومی عصر دوشنبه در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی آستارا خواستار برگزاری هرچه با شکوه تر مراسم عزاداری ماه محرم در این شهرستان شد و اضافه کرد: در سوگواری‌ها و عزاداری‌ها باید به جنبه‌های مختلف قیام عاشورا تاکید و از شیوه‌های عزاداری‌های ناصواب و خرافی پرهیز شود.

امام جمعه آستارا با بیان اینکه ساعات عزاداری‌ها باید به گونه‌ای تنظیم شود که موجب سلب آسایش و آرامش مردم نشود، ادامه داد: رعایت حال آحاد مردم در عزاداری‌های محرم ضروری است که بر این اساس از تمامی مساجد و هیئت‌های مذهبی انتظار داریم که از ساعت ۱۲ شب به بعد از برگزاری دسته جات عزاداری در خیابان و محلات خودداری کنند.

وی تاکید کرد: برای تقویت محتوای برنامه‌های ماه محرم باید جلسات مجزا برای علما و روحانیون با عنوان طلایه داران تبلیغ، مداحان و شعرای آئینی جلسه هم اندیشی ویژه هیئت امنا و مسئولین دستجات عزاداری محلات برگزار شود.

حجت الاسلام باقری با بیان اینکه علامت گردانی و چلچراغ گردانی در دسته جات عزاداری در ایام محرم در آستارا ممنوع است، افزود: به جهت ایجاد نظم ترافیکی و در راستای رفاه حال شهروندان و به منظور پیشگیری از راه بندان و تراکم ترافیک، حمل علامت توسط دسته‌های عزاداری در داخل شهر ممنوع است.

وی ادامه داد: به مسئولین مساجد و هیئات مذهبی ابلاغ شده تا به منظور جلوگیری از بروز اخلال در نظم عمومی ضمن همکاری با پلیس راهور از حمل علامت در این مراسم خودداری کنند.

امام جمعه آستارا با اشاره به همزمانی روز تاسوعای حسینی و سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از انقلاب گفت: با توجه به این همزمانی مراسم تجمع تاسوعای حسینی با حضور تمامی دسته جات مساجد و هیئت‌ها در محل مصلی آستارا برگزار می‌شود.