استاندار گیلان

ضرورت تعیین تکلیف اراضی ساخت مسکن در مناطق مختلف گیلان تا سه ماه آینده

تالشان نیوز : به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز گیلان ؛ اسدالله عباسی امروز در نشست شورای مسکن استان در رشت ، تعهدات ۲۸ هزار واحدی مسکن را در سه بخش ۱۰ هزار واحد روستایی، حدود دوازده هزار واحد شهری و ۶ هزار واحد بخش خصوصی عنوان کرد و گفت:

منابع طبیعی، امور اراضی، اداره‌ی ثبت و راه و شهرسازی هر یک اقدامات لازم را جهت تعیین تکلیف اراضی این ۱۲ هزار واحد به انجام رسانند تا روند ساخت مسکن در گیلان در مناطق شهری و روستایی از ابتدای سال اینده عملیاتی شود.

استاندار با تاکید بر اینکه فقط ساکنان ثابت و بومیان گیلان مشمول طرح نهضت ملی مسکن در استان خواهند بود، از دستگاه‌های متولی خواست از هرگونه تشکیل پرونده و صدور مجوز برای افرادی که در استان سکونت دائم ندارند، پرهیز کنند.

وی افزود: عملکرد دستگاه‌ها در این خصوص بطور نامحسوس نظارت و پایش خواهد شد.

اسدالله عباسی همچنین بر ضرورت تسهیل در امور اداری برای سرمایه گذاران بخش خصوصی ساخت مسکن تاکید کرد و
گفت : در حال حاضر سرمایه گذاران متعددی برای ساخت مسکن در مناطق مختلف استان اعلام آمادگی کرده اند ، که باید زمینه‌ی مشارکت انان در طرح مسکن سازی دولت در گیلان هرچه بیشتر فراهم شود.

استاندار گیلان همچنین از افزایش تعهد سپاه برای ساخت مسکن محرومان در پی سفر اخیر فرمانده کل سپاه پاسداران به گیلان خبر داد و افزود : قرار است ساخت مسکن محرومان از ۳ هزار واحد فراتر رود و زمینه برای خانه دارشدن هرچه سریعتر خانوار‌های بی بضاعت بیشتر مهیا شود.