فرماندار تالش :

شهرستان تالش از ضعف زیرساخت ها در رنج است | ترافیک حتی در روزهای عادی کلافه کنندست

به گزارش تالشان نیوز کیا عاشوری فرماندار شهرستان تالش در جلسه ی شورای اداری روز گذشته ( ۲۲ فروردین ) که با حضور استاندار گیلان و معاونین استانداری و مدیران کل و مسئولین شهرستانی در محل فرمانداری تالش برگزار شد گفت : تالش با وجود زیبایی ها و ظرفیت های خاصی که دارد اما مشکلات و ضعف های زیرساختی شهرستان ، مردم را رنج میدهد

وی با اشاره به قرار گیری تالش در مسیر کریدور ترانزیتی گفت : پروژه ی کنار گذر تالش یکی از دغدغه های اصلی مردم این شهرستان است و با توجه به انکه رفت و امد ماشین های ترانزیتی از خیابان های شهر تالش میباشد ، ترافیک حاصل از آن ، مردم را در ایام تعطیلات و حتی روزهای عادی کلافه کرده است که انتظار میرود با مساعدت استاندار محترم و توجه ویژه دولت این مشکل حل شود .

کیا عاشوری به بازدید استاندار گیلان از پروژه ی اب رسانی چاه فلمن اشاره داشت و اظهار کرد : مشکل آب شرب شهرستان تالش یکی از موضوعاتی که به دلیل فرسودگی زیر ساخت ها و تجهیزات و خرابی پمپ ها در سرتاسر مناطق شهرستان با ان مواجه هستیموی ابراز امیدواری کرد با تلاش و همکاری اب منطقه ای گیلان و مساعدت استاندار محترم در بحث اعتبارات و تاکید بر حل اب شرب مردم تا حدی مشکلات این حوزه مرتفع گردد.

فرماندار تالش با بیان اینکه شهرستان تالش به لحاظ موقعیت جغرافیایی همواره در معرض آسیب و حوادث طبیعی است عنوان داشت : آسیب پذیری شهرستان تالش در حوادث طبیعی بسیار بالاست و بسیاری از زیرساخت های شهرستان در طول حوادث طبیعی اسیب دیده است پل عابر پیاده داخل شهر تالش که یکی از این دست پروژه هاست که حسب مصوبات ستاد بحران قرار بود احداث ان در دستور کار قرار بگیرد که متاستفانه تاکنون هیچ کاری انجام نشده و به اعتبار نیاز دارد.

وی افزود : در تند باد سال گذشته مردم آسیب جدی را دیدند به خصوص اقشار ضعیف که سقف هایشان محکم نبود و قرار بر این بود که درختان باد افتاده پیرو جلسه ستاد بحران در اختیار مردم قرار گیرد اما تاکنون نتوانستیم کاری را برای مردم مستضعف انجام دهیم.

عاشوری ادامه داد : بسیاری از مردم آسیب دیده با مشارکت خیرین و مردم توانستند سقف خانشان را ترمیم کنند اما این مردم بدهکارند و نیازمند مساعدت هستند و انشالله بتوانیم با دستور استاندار گیلان از طریق دستگاه های مربوطه به مردم آسیب دیده کمک کنیم.

فرماندار تالش در بخش دیگری از صحبت های خود تعیین تکلیف کارخانه کمپوست را یکی از مطالبات مردم برشمرد و تشکیل کارگروه ویژه برای حل و فصل مشکل کارخانه کمپوست را از استاندار گیلان خواستار شد .

وی خاطرنشان کرد : این پروژه علی رغم احداث زیرساخت های لازم و واگذاری اراضی به شهرداری تالش به علت موضوعات قضایی متوقف است .

کیا عاشوری در پایان به مشکلات پروژه ی گازرسانی ۲۷ روستای خوشه مریان اشاره کرد و گفت : علی رغم اینکه زیرساخت های لازم جهت گازرسانی به ۲۷ روستای ییلاقی شهرستان فراهم شده اما با توجه اینکه بسیاری از اراضی مردم در روستاهای تالش در عرصه های ملی قرار دارد به دلیل مخالفت و عدم همکاری دستگاه های مربوطه چون منابع طبیعی تاکنون نتوانستیم از این پروژه بهره برداری داشته باشیم