شهردار جدید رشت معارفه شد

رحیم شوقی، شهردار جدید رشت امروز با حضور استاندار گیلان و سایر مسئولان استانی معارفه شد.

به گزارش تالشان نیوز ، جبار ‌کوچکی نژاد نماینده رشت و خمام در مجلس امروز در آیین معارفه شهردار رشت که در تالار مرکزی رشت برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش های سرپرست شهرداری، اظهار کرد: شهردار جدید رشت جوان، اما با تجربه است و امیدواریم شاهد کارهای بزرگ باشیم.

وی بودجه شهرداری رشت در سال جاری را ۳۷۴۰ میلیارد تومان دانست و افزود: ۶۰ درصد این بودجه عمرانی و ۴۰ درصد جاری است و لذا شهردار رشت برای کمک به بودجه عمرانی از افزودن ورودی های شهرداری جلوگیری کند.

نماینده رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت منابع انسانی در کنار منابع مالی، عنوان کرد: شهرداری رشت حجیم شده است.

کوچکی نژاد ضعف مدیریت شهری رشت را عدم بهره مندی از منابع ملی دانست و گفت: استفاده از اعتبارات تهاتر نفت در بودجه مورد تاکید است.

وی از تخصیص اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساماندهی فاضلاب رشت خبر داد و متذکر شد: احداث سد عزیزکیان برای تامین آب رودخانه های رشت الزامی است و لذا مسئولان اهتمام داشته باشند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، حمل و نقل شهری را دارای سه مولفه تاکسی و اتوبوس و ریل دانست و بیان کرد: ۱۰ سال است که ریل شهری رشت ردیف دارد.

وی ریل شهری رشت را نیازمند اعتبار حدود ۸۰۰۰ میلیارد تومانی دانست و خاطرنشان کرد: ریل شهری اولویت اول شهرهای بزرگ و کلانشهرهای ماست.

سید علی آقازاده، دیگر نماینده رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی نیز، شهرسازی و مدیریت شهری را یکی از پیچیده ترین مدیریت ها دانست و عنوان کرد: شهر یک موجود زنده است.

وی با بیان اینکه شهر رشت از یک عقب ماندگی چند دهه ای رنج می برد، تصریح کرد: متاسفانه در بخش توسعه و خدمات شهری رشد نداشتیم.

نماینده رشت و خمام در مجلس، پسماند و فاضلاب را پاشنه آشیل مدیریت شهری دانست و عنوان کرد: در این بخش با ۴۰ سال خرابی مواجه هستیم و لذا رفع آن طی چهار سال همت می خواهد.

رحیم شوقی شهردار جدید رشت در این آیین، با بیان اینکه از تمام توان و تلاشم برای خدمت‌رسانی به مردم رشت استفاده می کنم، گفت: امیدوارم شرمنده مردم رشت و نمایندگان آنان در شورای شهر نشوم.

وی از برنامه ریزی برای رفع مشکلات شهر رشت با کمک اعضای شورا و متخصصین حوزه شهری و همکاران شهرداری خبر داد و تصریح کرد: از امروز مسیر جدیدی برای خدمت به شهروندان رشتی آغاز می شود.

شهردار رشت با تاکید بر لزوم بازگشایی مسیرهای جدید تردد و اصلاح هندسی مسیرهای موجود، اضافه کرد: به دنبال رفع دغدغه ترافیکی رشتوندان هستیم.

شوقی مدیریت پسماند را نیازمند آموزش شهروندی با محوریت تفکیک از مبدا دانست و خاطرنشان کرد: تکمیل کارخانه کود آلی و لندفیل سراوان و سلول بهداشتی و زباله سوز در دستور کار است.

وی با بیان اینکه تکمیل فرایند هوشمندسازی خدمات شهری با حمایت اعضای شورا محقق می شود، عنوان کرد: ممیزی املاک شهر رشت با جدیت دنبال می شود، زیرا می تواند مبنای برنامه ریزی دقیق مدیریت شهری قرار گیرد.
شهردار رشت همچنین بر تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی تاکید کرد و یادآور شد: از المان های بومی و محلی برای فضاسازی شهری و فضای سبز استفاده خواهد شد./ایسنا