تالش در شرف شرایط بحرانی

شمار مبتلایان به کرونا در تالش به بیش از دویست نفر در روز رسید / افزایش تصاعدی ابتلای خانوادگی به کرونا دلتا در شهرستان تالش

به گزارش تالشان نیوز مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تالش در گفتگو با تالشان نیوز با بیان اینکه ، تالش در شرف شرایط بحرانی قرار دارد گفت : علی رغم تمام تلاش کادر بهداشت و درمان برای ایجاد وضعیت پایدار کرونایی ، متاستفانه از هفته گذشته با کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی مردم و همچنین عدم همراهی برخی دستگاههای اجرایی آغاز پیک پنجم کرونایی را در شهرستان تالش شاهد هستیم.

وی افزود :  کرونای دلتا که با شروع پیک پنجم در شهرستان تالش شیوع پیدا کرده است دارای قدرت واگیر و سرایت به مراتب بالاتریست به طوری که در حال حاضر ابتلای خانوادگی به کرونا دلتا به صورت تصاعدی در این شهرستان در حال افزایش است.

دکتر بختیار حیدرنیا ضمن تاکید بر لزوم اجرای مصوبات ستاد کرونا از سوی دستگاه های اجرایی اظهار داشت : کادر بهداشت و درمان از سایر دستگاه های اجرایی انتظار دارند با اجرای کامل و دقیق مصوبات ستاد کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی اعمال دورکاری و کاهش و مدیریت تجمع و مراجعات ، ضمن حفظ جان مردم و پرسنل خود به یاری کادر بهداشت و درمان بشتابند.

وی با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان تالش ادامه داد : نمیتوان بیش از این بار کم توجهی به رعایت پروتکل های بهداشتی و اقدامات بازدارنده را بر دوش اصناف نهاد .

توصیه ام اینست مردم منتظر اعلان رنگ بندی نرم افزار ماسک نباشند در صورت تداوم بی توجهی به پروتکل های بهداشتی با این شدت و سرعت از سرایت بیماری ، پیش بینی میشود تالش تا چندین هفته تغییر وضعیت نخواهد داشت.

دکتر حیدرنیا شرایط شهرستان تالش را بحرانی قلمداد کرد و عنوان داشت : در حال حاضر ۵۱ بیمار کرونایی در بیمارستان شهید نورانی شهرستان تالش بستری هستند که متاستفانه ۴ نفر آنان با شدت درگیری بیماری زیر دستگاه تنفس قرار دارند.

وی افزود : روزانه بیش از ۲۰۰ نفر با علائم کرونایی به مراکز درمانی سرپایی شهرستان مراجعه میکنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تالش در پایان از واکسیناسیون بیش از ۳۳ هزار نفر در این شهرستان خبر داد و گفت :

واکسیناسیون امری جدی و پیشگیرانه در مقابل ویروس کروناست و این امر در شهرستان تالش با تلاش همکاران ما در شبکه بهداشت و درمان با جدیت در حال پیگیریست.

با این وجود که واکسیناسون در شرایط حاضر با محدودیت هایی مواجه است اما روند آن در حال تسریع میباشد بنابراین از مردم خواهش داریم در کنار همکاران ما قرار بگیرند و تا زمان واکسیناسیون کامل جامعه با سلامتی عزیزانشان لجبازی نکنند و پروتکل های بهداشتی را به جد دنبال کنند.