سیل به بیش از ۲۰ هکتار از شالیزارهای رضوانشهر خسارت وارد کرد

به گزارش تالشان نیوز ; فرشید تحویلداری در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: هنوز آمار دقیقی از خسارت های موجود در دست نیست و کارشناسان مشغول جمع بندی هستند که با تکمیل شدن نهایی آمار مربوطه اعلام خواهد شد.

معاون هماهنگی امورعمرانی فرمانداری رضوانشهر گفت: بر اثر بارش شدید باران طی شب گذشته و ایجاد سیلاب به حدود ۲۰ هکتار از مزارع کشاورزی و بخش زیادی از سردهنه های این شهرستان خسارت وارد شد.

به گفته، پس از وقوع این حادثه فرماندار و کلیه اعضای ستاد مدیریت بحران با حضور در جمع کشاورزان زحمتکش روستاهای سیاه بیل، گالش خیل و خوشابر، ضمن بازدید از مزارع و راه دسترسی مردم، که براثر بارش شدید و طغیان رودخانه چافرود تخریب شده بود دستورات لازم به اعضای ستاد مدیریت بحران صادر گردید.

تحویلداری با اشاره به اینکه بارندگی چندروز اخیر در سطح مناطق کوهستانی رضوانشهر و پره سر شدید بوده است گفت: هم اکنون شاهد طغیان رودخانه های چاف رود، تیزرود، شفارود، لفارود، اردجان و دیناچال هستیم و در همین راستا تعداد زیادی از سردهنه های موجود بر اثر جاری شدن سیل تخریب شده اند.

 شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت، دو بخش بنام های مرکزی و پره سر و ۱۲۰ روستا در ۷۰ کیلوکتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است و دارای حدود ۱۰ هزار هکتار شالیزار می باشد.