رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر؛

سویه جدید ویروس کرونا در افراد دارای بیماری‌های مزمن بسیار خطرناک است

به گزارش تالشان نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دیار میرزا رئیس مرکز بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه سویه جدید ویروس کرونا در افراد دارای بیماری‌های مزمن بسیار خطرناک است، گفت:‌ تاکنون ۳۲ هزار مورد جدید مبتلا به سویه جدید کرونا در سطح کشور شناسایی‌شده است.

 محمد مهدی گویا در جلسه ستاد مدیریت مقابله با کرونا در سالن اجلاس فرمانداری این شهرستان بیان کرد:‌ سویه جدید ویروس کووید ۱۹ باعث مبتلای همه افراد ساکن در یک محیط بسته می‌شود، اما شدت بیماری و آمار مرگ‌ومیر آن بسیار پایین است.

رئیس مرکز بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه سویه جدید ویروس کرونا در افراد دارای بیماری‌های مزمن بسیار خطرناک است، تصریح کرد: افرادی که سه نوبت واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند در معرض ابتلا به نوع شدید این بیماری قرار دارند.

عضو هیأت علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا با بیان اینکه سویه جدید ویروس کووید ۱۹ بیشتر افراد کم سن و سال به ویژه کودکان و نوجوانان را تهدید می‌کند، بیان کرد:‌ تاکنون ۳۲ هزار مورد جدید مبتلا به ویروس جدید در سطح کشور شناسایی‌شده و این رقم تا دو هفته دیگر افزایش هم پیدا می‌کند.

گویا با اشاره به اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بازوی بهداشتی نظام مقدس جمهوری اسلامی است، افزود: سن دریافت واکسن کووید ۱۹ در نوجوانان کاهش پیداکرده و افراد ۹ تا ۱۸ سال نیز می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌های مجاز نسبت به ایمن‌سازی خود اقدام کنند.

عنایت رضایی‌پور سرپرست فرمانداری شهرستان آستارا نیز در این جلسه بیان کرد:‌ نهادها و ادارات دولتی موظف هستند نسبت به توجیه، اقناع‌سازی و همراه‌سازی خانواده‌ها و جامعه هدف خود اقدام کنند.

فرید بصیری‌مقدم مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا نیز در جلسه ستاد مدیریت مقابله با کرونا در محل سالن جلسات فرمانداری اظهار کرد: تاکنون ۱۸ درصد از مردم این شهرستان دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که این رقم بسیار ناچیز است.