سه باب ویلا در آستانه اشرفیه قلع و قمع شد

به گزارش تالشان نیوز : مهرداد محمدی ، صبح امروز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت: این سه ویلا در زمینی به مساحت یکهزار و ۴۰۰ متر مربع و با زیر بنای ۳۰۰ متر مربع خارج از طرح هادی روستا و بدون مجوز تغییر کاربری قانونی احداث شده بودند.

وی با بیان اینکه قلع و قمع این ویلاها با حکم قضائی صورت گرفته است ، خاطرنشان کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون ۲۳ هزار و ۵۴۰ مترمربع از اراضی کشاورزی در این شهرستان رفع تصرف شده که از این میزان چهار هزار ۷۵۰ مترمربع در منطقه آستانه اشرفیه و ۱۸ هزار و ۷۹۰ مترمربع نیز در بخش بندرکیاشهر بوده است.

مدیریت جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه گفت: بر اساس ماده ۱۰ الحاقی قانون حفظ کاربری اراضی و باغات مصوب ۱۳۷۴ هرگونه تغییر کاربری در قالب ایجاد بنا ، برداشتن یا افزایش شن و ماسه و سایر اقداماتی که بنا به تشخیص وزارت جهاد کشاورزی تغییر کاربری محسوب می گردد ، چنانچه به طور غیرمجاز و بدون اخذ مجوز از کمیسیون موضوع تبصره ۱ ماده یک این قانون صورت پذیرد جرم است.

محمدی ادامه داد: برابر تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری، ماموران جهاد کشاورزی موظفند با احکام و دستورات قضایی و با حکم نماینده دادسرا و نیروی انتظامی نسبت به قلع و قمع هرگونه بنایی که مصداق تغییر کاربری دارد و همچنین مستحدثات موجود اقدام و وضعیت زمین را به حالت اولیه برگردانند.

به گفته وی، حفظ اراضی کشاورزی از سیاست های جهاد کشاورزی منطقه است و از هرگونه تغییر کاربری غیر مجاز اراضی و زمین های کشاورزی در این شهرستان جلوگیری خواهد شد.

شهرستان آستانه اشرفیه حدود ۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که از این میزان ۲۳ هزار و ۵۷۰ هکتار به کشت برنج، ۲ هزار و ۵۰۷ هکتار به کشت بادام زمینی و مابقی نیز به کشت دیگر محصولات کشاورزی چون صیفی جات، باغ های مثمر و غیر مثمر اختصاص دارد.

این شهرستان در شرق استان گیلان، با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای ۱۰۵ روستا و حدود ۱۰۸ هزار نفر جمعیت است.