فرمانده فراجا شهرستان تالش :

سرقت کابل برق و تلفن در صدر جرائم شهرستان / رنج شهرستان تالش از فقدان مرکز ترک اعتیاد و بازپروری معتادین متجاهر / کاهش ۴۰ درصدی آمار قتل در تالش نسبت به سال گذشته

سرهنگ رستمی در نشست با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته فراجا برگزار شد امنیت و تسهیل در ارائه خدمات را در اولویت پرسنل فراجای شهرستان تالش خواند و گفت : ترافیک یکی از مشکلات بزرگ شهر تالش است که با وجود تلاش شبانه روزی پلیس راهور جهت تسهیل ترافیک اما به طور قطع حل مشکل ترافیک منوط به اقدامات زیرساختی دیگری از جمله تصحیح ساختار شهری باز شدن خیابان های جدید و احداث کمربندی میباشد که انتظار میرود این مهم با کمک مسئولین محقق گردد.

به گزارش تالشان نیوز همزمان با اولین روز از هفته فراجا نشست خبری فرماندهی فراجا شهرستان تالش با اصحاب رسانه پنجشنبه سیزدهم مهرماه ، برگزار شد.

سرهنگ محمد رستمی، فرمانده فراجا شهرستان تالش در نشست با اصحاب رسانه شهرستان ضمن تبریک هفته فراجا با برشمردن مسئولیت مهم فراجا در زمینه ایجاد امنیت و نظم و مبارزه با ناهنجاری های اجتماعی گفت : نیروی های فداکار فراجای شهرستان با وجود گستردگی جغرافیایی و حجم بالای کار در شهرستان همواره با تمام تلاش از خدمتی فروگذار نخواهند کرد و همواره در صدد برقراری نظم و امنیت در جامعه و ارائه خدمات به مردم و شهروندان بوده اند.

فرمانده فراجا به خدمات پلیس راهور تالش اشاره کرد و گفت : پلیس راهور تالش با وجود کمبود نیرو در حوزه های مختلف مشغول خدمات گسترده به مراجعین در حوزه آزمون های راهنمایی و رانندگی صدور گواهی نامه تعویض پلاک و همچنین امورات اداری و سایر خدمات از جمله تصادفات و همچنین گشت زنی در سطح شهر و تسهیل امر ترافیک میباشند.

سرهنگ رستمی ترافیک سطح شهر تالش را یک معضل بزرگ در شهرستان تالش خواند و بیان داشت : شهرستان تالش ضمن بهره مندی از مناطق گردشگری منحصر به فرد که سبب حضور گردشگران در منطقه میشود ، در مسیر کریدور شمال جنوب قرار دارد و محل عبور ماشین آلات سنگین ترانزیتی میباشد که بار ترافیک شهر تالش را چندین برابر افزایش میدهد .

وی افزود : همانطور که اشاره شد با وجود گستردگی بسیار زیاد پلیس راهور در حوزه ارائه خدمات با این حال با افزایش نیرویی که در این حوزه داشتیم همکاران ما تلاش داشتند جهت تسهیل ترافیک همواره در خیابان ها حضور فعال داشته باشند اما با این وجود به طور قطع حل مشکل ترافیک منوط به اقدامات زیرساختی دیگری از جمله تصحیح ساختار شهری باز شدن خیابان های جدید و احداث کمربندی میباشد که انتظار میرود این مهم با کمک مسئولین محقق گردد.

فرمانده فراجا شهرستان تالش عمده جرائم وقوع یافته در شهرستان تالش را بر شمرد و گفت : در حوزه ی سرقت بیشترین جرائم در اولویت مربوط به سرقت سیم کابل برق و تلفن میباشد و سپس سرقت احشام و موتورسیکلت بیشترین آمار در این حوزه را به خود اختصاص داده اند.

وی با بیان اینکه با توجه به اقدامات بازدارنده از سوی مقام قضایی و پلیس جرائم مربوط به قتل در شش ماه سال جاری نسبت به شش ماه مشابه سال ۱۴۰۱ ، ۴۰ درصد کاهشی بوده است ادامه داد : در کنار جرائم مربوط به سرقت بیشترین جرائم مربوط به تصادفات جاده ای اختلافات ملکی و نزاع و درگیری میباشد.

سرهنگ رستمی اظهار داشت : با توجه به گستردگی شبکه توزیع برق در سرتاسر جغرافیای بزرگ تالش امکان گشت زنی مستمر وجود ندارد هر چند که نیروهای فراجا در قالب طرح هایی با سایر نیروهای شهرستان از جمله گشت رضویون و بسیج و خود اداره برق نسبت به این امر اقدام میکند اما راه کار مطمئن برای جلوگیری از سرقت کابل برق و مشکلات حاصل از ان برای مردم ، جایگزینی کابل های خود نگه دار با کابل های سیمی موجود میباشد.

سرهنگ رستمی افزود : برای جلوگیری از هرگونه خرید و فروش اقلام سرقتی توسط ماشین های ضایعاتی ، سامان دهی خودروهای ضایعاتی در دستور کار قرار گرفت و برای فعالیت تعیین صلاحیت شدند و آموزش دیدند و مورد توجیه قرار گرفتند که نسبت به خرید اموال سرقتی اقدام نکنند.

فرمانده فراجا شهرستان تالش به موضوع امنیت در پارک ها و تفرج گاه های سطح شهر تالش اشاره داشت و گفت : پلیس همواره طی ماموریت هایی سعی کرده تا مکان های عمومی سطح شهر را برای عموم خانواده ها به محلی امن تبدیل کند اما معتقدیم باید با این پدیده با نگاه فرهنگی از طرف خود خانواده ها برخود کرد.

سرهنگ رستمی در بخش دیگری از صحبت های خود از وجود معضل بزرگ در سطح شهرستان تالش پرده برداشت و اظهار کرد : شهرستان تالش از نبود کمپ اعتیاد ماده ۱۶ مخصوص معتادین کارتون خواب متجاهر و خطر افرین محروم است و این کار نیروی انتظامی را در برخورد با این افراد جهت کنترل و درمان سخت میکند.

وی با ابراز امیدواری جهت مساعدت دستگاه های متولی همچون شهرداری در خصوص احداث مرکز ترک اعتیاد و بازپروری ماده ۱۶ افزود : هم اکنون یک واحد کمپ ترک اعتیاد ماده ۱۵ در تالش فعالیت محدودی دارد ان هم مخصوص بیمارانی که از طرف خود خانواده ها به ان مراجعه میکنند هر چند که با پر شدن گنجایش مراکز استان بعضا مجبور به استفاده از همین مرکز برای معتادین متجاهر میشویم