تا شهردار یاسوجی نگیریم آروم نمی گی گیریم!

سردرگمی مدیریت شهری حویق که گویی از مختصات سیاسی و جغرافیایی شهرستان تالش خارج شده است

از سه عضو شورا اصرار بر انتخاب شهردار یاسوجی و از دو عضو دیگر انکار ؛ حکایت شورای شهر حویق که این روزها بر سر انتخاب شهردار شهر دچار اختلاف شدید شده اند و پس از رد مصوبه قبلی انتخاب شهردار توسط هیات تطبیق فرمانداری باید در جلسات بعدی در این خصوص تعیین تکلیف کنند

به گزارش تالشان نیوز شهرداری کوچک و تا سراپا بدهی حویق این روزها علاوه بر مشکلات داخلی با چالش انتخاب شهردار جدید مواجه شده است .

حدود سه ماه از استعفای شهردار قبلی این شهر میگذرد و شورای اسلامی این شهر نه تنها نتوانسته بر سر انتخاب شهردار جدید به توافق برسد بلکه این امر به نقطه اختلاف شدید و ایجاد دو قطبی در شورای شهر تبدیل شده است.

بررسی ها نشان میدهد سه عضو شورای شهر حویق کیانوش خورشیدی ، یعقوب غفاری و شهروز بابایی بر گزینه ی غیر بومی میلاد طاهری پور که اهل و متولد یاسوج میباشد و داماد یکی از خانواده های ارزشی و به اصطلاح انقلابی منطقه میباشد اصرار دارند و دو عضو دیگر شورا مستمند و فهیم نیز با این انتخاب مخالف میباشند .

در جلسه ای که اواخر بهمن ماه برگزار شد سه عضو شورای اسلامی شهر حویق به انتخاب میلاد طاهری پور بدون هیچ سابقه ای در امر مدیریت شهری رای دادند و دو عضو دیگر در مخالفت با این انتخاب جلسه انتخاب شهردار را ترک کردند تا جلسه از حد نصاب بیوفتد .

با اینکه برخی رسانه ها از انتخاب طاهری پور به عنوان شهردار حویق خبر دادند اما هیات تطبیق فرمانداری تالش مصوبه انتخاب شهردار را رد کرد .

با این وجود جلسه ای با همین منظور روز چهارشنبه در دستور کار قرار گرفت که مجددا سه عضو شورا بر انتخاب طاهری پور اصرار کردند و دو عضو دیگر با ترک جلسه ، جلسه را از حد نصاب انداختند.

با این حال به نظر میرسد انتخاب شهردار حویق همچنان با چالش مواجه باشد اما نکته قابل توجه گسست مدیریت بخش حویق با شهرستان تالش است که با انتصاب مدیران غیر بومی به نظر میرسد قرار است این بخش از بعد سیاسی و جغرافیایی از شهرستان جداگانه مدیریت شود .

تکته ی قابل تامل در بخش حویق قدرت امام جمعه بخش حجت الاسلام غضنفری میباشد که جملگی جایگاه وی در بخش حویق را هم تراز با امام جمعه وقت تالش حجت الاسلام ناطقی در اوایل انقلاب میدانند.

با توجه به اینکه رد پای حاج اقای غضنفری تقریبا در همه امورات بخش دیده میشود و از قضا سه عضو شورای حامی شهردار غیر بومی که از میزان قرابت و نزدیکی بیشتری با ایشان برخوردارند انتظار میرفت ایشان به موضوع ورود کرده و با نصایح خودشان به این چالش خاتمه دهند اما از قرار معلوم برعکس این امر تاکنون اتفاق افتاده است !

باید دید سرنوشت مدیریت شهری حویق به کجا ختم خواهد شد.