دستورات و نامه نگاری های دولت مردان و نمایندگان مجلس افاقه نکرد !

سردخانه‌های اردبیل، میزبان برنج‌های باقی مانده سال گذشته

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رضوانشهر در گفتگویی با اشاره به مشقت کشاورزان از به فروش نرفتن محصول سال گذشته بیان داشت: برخی از کشاورزانی که موفق به فروش برنج سال گذشته خود نشده اند محصول شان را در سردخانه های اردبیل و یا ییلاقات نگهداری می کنند.

به گزارش تالشان نیوز : فرامرز آصفی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه شهرستان رضوانشهر یکی از شهرستان‌های تولیدکننده برنج با کیفیت کشور است، اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت شالیزارهای این شهرستان خوب است و تنش آبی نداریم.

وی افزود: ظهور خوشه ساقه‌ای طلایی برنج در شالیزارهای شهرستان رضوانشهر به صورت موردی مشاهده شده است و به طور میانگین سالانه ۲۸ هزار و ۵۰۰ تن برنج سفید در این شهرستان تولید می‌شود.

آصفی با بیان این‌که به منظور کاهش هزینه تمام شده قیمت برنج، تولید و برداشت مکانیزه در این شهرستان وضعیت خوبی دارد و در حال حاضر برنامه‌ریزی شده تا کارخانه‌های شالیکوبی بیشتری را اصلاح و مدرن کنیم، خاطرنشان کرد: مدرن سازی کارخانه‌های شالیکوبی علاوه بر این‌که موجب کاهش هزینه تولید می‌شود از نیم دانه شدن و ضایعات برنج جلوگیری می‌کند و به این ترتیب هدف افزایش درآمد کشاورزان تا حدودی محقق می شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر یکی از دغدغه‌های برخی از کشاورزان شهرستان رضوانشهر این است که برنج سال گذشته روی دست‌شان باقی مانده است و این امر به دلیل واردات برنج خارجی صورت گرفته است که منجر به ارزانی قیمت برنج شد و کشاورزان نتوانستند برنج را به قیمت مناسب بفروشند.

آصفی ادامه داد: علاوه بر هزینه هایی که کشاورزان برای تولید برنج پارسال متحمل شدند برای جلوگیری از حشره زدن برنج مجبور شده اند برنج خود را در سردخانه های اردبیل و یا ییلاقات نگهداری کنند.

وی گفت: تا دو ماه آینده برنج امسال نیز برداشت خواهد شد و امیدواریم بازار برنج امسال به سرنوشت برنج پاسال دچار نشود.

انتهای پیام