در جلسه ی شورای شهر رشت مطرح شد :

ساختمان‌های تاریخی رشت بازسازی می‌شوند / در حوزه ایستگاه‌های اتوبوس قرار داد ترکمانچای منعقد شده است

رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه معماری‌های بسیار زیبایی در رشت وجود دارد، گفت: در شهر رشت معماری‌های بسیار زیبایی مربوط به ادوار گذشته وجود دارد که نشان دهنده پیشینه معماری است و تاکید داریم چنین ساختمان‌هایی باید بازسازی شوند.

 

به گزارش تالشان نیوز : محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت ظهر امروز در یکصد و بیست و ششمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای رشت با بیان اینکه در شهر رشت معماری‌های بسیار زیبایی مربوط به ادوار گذشته وجود دارد نشان دهنده پیشینه معماری و آداب و سنن این شهر و دیار است،‌ اظهار کرد:‌ تاکید دارم باید ساختمان‌های تاریخی رشت از جمله ساختمان ساعت که به همت مجموعه مدیریت شهری رشت در دست بازسازی است بازسازی شده و امیدوارم بتوانیم با تامین اعتبارات مورد نیاز، دیگر ساختمان‌های این چنینی از جمله ساختمان میرزا خلیل رفیع و غیره نیز بازسازی شوند تا بتوانیم این گنجینه‌های ارزشمند را حفظ کنیم.

وی با اشاره به پیشنهاد یکی از اعضای شورا پیرامون تشکیل کمیسیون جدید و همچنین افزایش شعبات کمیسیون ماده صد گفت: این موضوع را از طریق واحد حقوقی شورا و شهرداری و همچنین شهردار رشت پیگیری می‌کنیم.

در حوزه ایستگاه‌های اتوبوس قرار داد ترکمانچای منعقد شده است

محسن سماکچی عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این در جلسه با اشاره به اینکه امیدواریم بتوانیم زبان گویای شهروندان باشیم، اظهار کرد: بابت پاسخ کوبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نسبت به تجاوز رژیم غاصب صهیونیستی تشکر می‌کنیم و با چنین اقداماتی دیگر دشمنان نیز جرات جسارت نسبت به این آب و خاک را حتی در سر نمی‌پرورانند.

وی با انتقاد از برخی اقدامات ترافیکی در رشت بدون اطلاع شورا گفت: کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای رشت نسبت به برخی از مباحث حوزه ترافیک بی‌اطلاع است و بسیاری از اقدامات در این حوزه به صورت سلیقه‌ای اعمال می‌شود و این ناهماهنگی‌ها منجر به نارضایتی شهروندان شده است.

عضو شورای شهر رشت با ابراز گلایه از قرار داد ایستگاه‌های اتوبوس در رشت بیان کرد: برای ایستگاه‌های اتوبوس قرار داد ده‌ساله منعقد شده و شرکت پیمانکار بابت درج آگهی در بالای ایستگاه‌های اتوبوس، در نهایت طی ۶ ماه کل هزینه‌هایی که انجام داده است را کسب می‌کند و این یک قرار داد ترکمانچای است.

سماکچی با تاکید به اینکه پل‌های عابر پیاده مکانیزه رشت دائما با مشکل و خرابی مواجه هستند، افزود: روی برخی از این پل‌ها هیچ گونه نظارتی انجام نمی‌شود و تبدیل به ایستگاه‌های تبلیغاتی شده‌اند و حتی نصب تابلوهای مختلف تبلیغاتی به لحاظ امنیتی نیز ممکن است مشکل ساز شود.

عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه شهرداری رشت بدون مجوز شورا اجازه انعقاد قرار دادها را ندارد، گفت: واحد حقوقی شهرداری رشت مکلف است ۴۸ ساعت پیش از انعقاد قراردادها به ناظر و نماینده شورا اطلاع دهد.

وی با اشاره به اینکه برخی از حق و حقوق پاکبان‌ها پرداخت نشده است، بیان کرد: رضایت مردم رشت برای من بسیار حائز اهمیت است و نارضایتی‌ها منجر به دلسرد شدن مردم نسبت به نظام می‌شود.

سماکچی با بیان اینکه شهرداری رشت بدون مجوز شورا اجازه انعقاد قرار دادها را ندارد، افزود: واحد حقوقی شهرداری رشت مکلف است ۴۸ ساعت پیش از انعقاد قرار دادها به ناظر و نماینده شورا اطلاع دهد.

برخی از حق و حقوق پاکبان‌ها پرداخت نشده است

نادر حسینی عضو شورای شهر رشت با اشاره به اینکه برخی از حق و حقوق پاکبان‌ها پرداخت نشده است، اظهار کرد: رضایت مردم رشت برای من بسیار حائز اهمیت است و نارضایتی‌ها منجر به دلسرد شدن مردم نسبت به نظام می‌شود.

وی با بیان اینکه قرار دادهای منعقد شده در شهرداری رشت و همچنین وجود املاک متعلق به مجموعه مدیریت شهری نیازمند نظارت بیشتر است،‌ افزود: پیشنهاد می‌کنم کمیسیون املاک و قرار دادها نیز در راستای نظارت بیشتر به این مهم راه اندازی شود تا نسبت به حفظ بیت المال دقت بیشتری صورت گیرد و مباحث نیز با جزئیات و دقت نظر بهتری بررسی شود.

عضو شورای شهر رشت به سفر رئیس جمهور به گیلان اشاره کرد و گفت: تقاضا داریم که برای جذب اعتبارات ملی در مباحثی از جمله رودخانه‌ها و رینگ ۹۰ متری و ترافیک با جدیت وارد عمل شد.

حسینی با قدردانی از تلاش‌های نیروهای فضای سبز رشت بیان کرد: رنگ‌آمیزی جداول و کاشت گل و گیاه با نظم و سبک خوبی در دست انجام است و لازم می‌دانم از نیروهای فضای سبز قدردانی کنم و همچنین برگزاری جام رمضان در سطح محلات رشت نیز اقدام خوبی بود و معتقدم در طول سال نسبت به احداث زمین‌های ورزشی در سطح محلات کم برخوردار شهر رشت توجه بیشتری معطوف شود.

وی با اشاره به دیدار نوروزی اعضای شورا با دادستان رشت تصریح کرد: در این دیدار قول‌های مساعدی مبنی بر صدور پروانه ساخت برای زمین‌های فاقد سند بر اساس مدارک مربوط در اداره ثبت اسناد داده شد و امیدوارم با این اقدام مشکلات ساخت و ساز در زمین‌های نسقی برطرف شود.