نماینده ولی فقیه در گیلان:

زد و بندهای سیاسی مانع توسعه گیلان شده است

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: این استان با وجودآنکه مردمانش حامی نظام و در نزدیکی پایتخت قرار دارد اما زد و بندهای سیاسی در این استان مانع پیشرفت و دیده شدن ظرفیت ها و ارتقا این خطه شد.

به گزارش تالشان نیوز ، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در نشست با پیشکسوتان نیروی دریایی سپاه گیلان، ضمن قدردانی از تلاش‌های متولیان این حوزه، به وضعیت استان اشاره و عنوان کرد: در طول ۴۳سال اخیر بی‌مهری‌های فراوانی به این استان شده که ناشی از زد و بندهای سیاسی مسئولان ارشد بوده است.

وی با بیان اینکه این استان به‌دلیل زد و بندها و رویکردهای برخی مسئولان استانی، آسیب‌های فراوانی دیده است، گفت: البته نظام‌مقدس جمهوری اسلامی خدمات فراوانی به استان ارائه داده که قابل وصف نیست.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با مقایسه وضعیت قبل و بعد انقلاب افزود: همه مردم شاهد هستند که چه خدماتی پس از آغاز انقلاب به مردم ارائه شده و زحمات و تلاش ها قابل انکار نیست.

وی جهاد تبیین را لازمه بازگویی اقدامات نظام دانست و تصریح کرد: متاسفانه در آشوب‌های اخیر از کسانی که انتظار موضع‌گیری نداشتیم، این اقدام صورت گرفت که خود بیانگر آن است که در حوزه‌های مختلف خوب تبیین نکرده‌ایم.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه در فتنه ۸۸ لایه‌های زیرین را به رو آورده و برخی از رویش‌ها ریزش کرد ضمن ابراز تاسف از اینکه برخی از مسئولان رویکرد ناصواب داشته و در نشست با اقشار مختلف، گله‌مندی مردم از آنان را شاهد هستیم، اظهار کرد: ظرفیت رسانه‌ای و فضای مجازی این استان بسیار بالاست و فرهیختگان می‌توانند از این بستر در جهت پیشرفت و توسعه گیلان استفاده کنند.

امام جمعه رشت، آسیب‌ در حوزه محیط‌زیست را بزرگ‌ترین معضل استان خواند و تاکید کرد: باید ساحت گفتمانی به گفتمان عمومی تبدیل و صدا وسیما، اصحاب رسانه و دانشگاهیان پیگیر این مطالبه مردمی باشند.

وی عدم انسجام میان مسئولان و رسانه‌ها را مانع رسیدن به اهداف و مقصد دانست و عنوان کرد: در سفر روحانی رئیس‌جمهور سابق به این استان از او خواستم که از اروپا دست برداشته و به جوانان داخلی اعتماد کنند چراکه آنان نیز قابل اعتماد نبوده و دستاویز آمریکا هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به اینکه ۴۳ سال پسماند را در محلی انباشته اند که امروز وسعت آن به ۳۰ هکتار با ارتفاع ۱۰۰ متر رسیده و اکنون پساب آن به تالاب ریخته و به یک معضل جدی تبدیل شده است، اذعان کرد: به گفته کارشناسان پسماند باعث نابودی ماهیان دریایی شده چراکه آلوده به شیرابه سراوان است.

وی با تاکید بر اینکه باید با عاملان این وضعیت برخورد شود، خاطرنشان کرد: امروز در حوزه جنگی و ساخت موشک‌ها حرف اول را در دنیا می‌زنیم و کوچک‌ترین تحرک و توطئه دشمنان را در نطفه خاموش کرده و بزدگ‌ترین مراکز را مورد هدف قرار می‌دهیم.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه در صورتی‌که همه با هم باشیم، می‌توانیم کارها را به خوبی پیش ببریم، یادآور شد: باید آسیب‌ها آهسته آهسته مشخص و برای آنها برنامه ریزی شود و از زدوبندهای مسئولان جلوگیری و میان مسئولان وحدت‌رویه ایجاد شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه خواستار برخورد با سازندگان ویلاهای غیرقانونی میلیاردی در استان شد و از رئیس‌کل دادگستری خواست که این ساخت و سازها تخریب شود./ایرنا