یک دستگاه ام آر آی تحفه ی سفر رییس جمهور برای بیمارستان تالش !

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان : تخصیص ۱۰۰۰ میلیارد تومان جهت تجهیز و تکمیل بیمارستان های شفا ، لاکان و رازی

به گزارش تالشان نیوز : ارسلان سالاری در حالی از تخصیص ۱۰۰۰ میلیارد تومان بابت تجهیز و تکمیل بیمارستان های شفا رازی و لاکان از محل اعتبارات ریاست جمهوری خبر داده است که بیمارستان شهید نورانی تالش ، از رنج ضعف مدیریت و کمبود امکانات به پانسیون سرم تراپی با صدها تخت خالی بلا استفاده تبدیل شده است .

به گزارش تالشان نیوز این خبر در حالی از سوی رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام میشود که شنیده ها حاکیست سهم حوزه ی بهداشت و درمان شهرستان تالش از سفر هیات دولت به گیلان تخصیص اعتبار برای خرید یک دستگاه آم آر آی بوده که البته در دولت قبلی مصوب گشته بود و در این سفر مبلغ آن تخصیص یافته است .

این در حالیست که در حال حاضر بیمارستان جدید الاحداث شهید نورانی تالش از ابتدای آغاز به کار خود به دلیل کمبود های فراوان و نبود تجهیزات و ضعف مدیریتی ، عملا زیر سایه تلاش پرستاران در بحران کرونا ، به مرکز پانسیون بزرگ سرم تراپی و یا رمدسیور درمانی تبدیل شده است.

انتظار میرفت با آغاز به کار ساختمان جدید بیمارستان این مرکز درمانی مرهمی بر زخم مردم یک وسعت جغرافیایی بزرگ در استان گیلان باشد تا بیماران را از سرگردانی و مراجعت به شهرها و استان های دیگر برهاند اما تاکنون این مهم محقق نگشته است.

عدم حضور پزشکان در استخدام دولت در محل خدمت خود در بیمارستان یکی از اتفاقات نادریست که شاید نمونه آن کم نظیر باشد که در بیمارستان شهید نورانی تالش اتفاق میافتد.

یک پزشک کمبود تجهیزات برای خدمات رسانی را بهانه عدم حضور خود عنوان میدارد پزشکی دیگر کمبود بیمار را عذر موجه خود برای عدم حضور در بیمارستان میخواند پزشک دیگری حضور بیماران در بخش دیالیز را دلیل عدم استقرار خود در بیمارستان تلقی میکند در حالی که همزمان در مطب وی افرادی مشغول تزریق ژل لب و کاشت مو و توزیع حواله متادون برای مرکز مشاوره خود میباشند.

جالب تر از همه اینها بیمارستان شهید نورانی پس از سالها اشک خون ریختن صاحب دستگاه سی تی اسکن شد آن هم با استقبال و تبلیغات مسئولین اما گزارشات موثق از عدم استقرار پزشک رادیولوژی در این مرکز حکایت دارد که موجب نارضایتی مردم گشته است.

در کنار همه این عوامل میتوان به دخالت عناصر بی ربط در قالب خیرین و عناوین جعلی چون هیات امنا اشاره داشت که معلوم نیست چه کسانی این القاب و سر دوشی ها را به این اشخاص اعطا نموده است که در امورات پرسنلی بیمارستان دخالت کنند که همین موضوع سبب اثرات مخرب فراوانی در امور پرسنلی بیمارستان شده است .

براستی آیا این حجم از قصور و کوتاهی خیانت در حق مردم به اندازه ای بزرگ نیست که دستگاه های نظارتی دانشگاه علوم پزشکی ان را لمس کنند و مجاب به ترتیب اثر در این زمینه بشوند ؟

این حجم از کوتاهی و تخلف به چه پشتوانه ای در روز روشن صورت میپذیرد که یک پزشک در استخدام دولت به خود اجازه بدهد چنین بی محابا در مقابل قانون برخورد کند؟

درمانگاه و داروخانه نیمه تعطیل و عدم حضور پزشکان حاذق و متخصص و کاهش رتبه ارزیابی بیمارستان از درجه یک به دو نبود تجهیزات اولیه درمانی همچون عدم ارائه خدمات اندوسکوپی لاپراسکوپی کونولوسکوپی و غیره جملگی نمود ضعف مدیریتی و کمبود تجهیزات در بیمارستانی است که عنوان ۲۳۰ تخت خوابی را یدک میکشد و قرار بود به مرکز درمانی مجهز در غرب گیلان تبدیل شود .

همه این موارد و صدها مواردی که در حوصله این یادداشت نمیگنجد و در تخصص نگارنده نیست لزوم حضور و نگاه ویژه رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان هم در توزیع عادلانه اعتبارات و هم در خصوص اتخاذ تصمیم اساسی در سر و سامان دادن وضعیت اسفناک بیمارستان شهید نورانی را میطلبد

چرا که تداوم وضعیت موجود به معنی سوق دادن مردم و بیماران که اغلب از قشر ضعیف جامعه هستند به کلینیک های خصوصی تحمیل هزینه سنگین درمان خواهد بود.

به طور قطع چنین وضعیتی شایسته و متناسب با عملکرد قابل تحسین دانشگاه علوم پزشکی گیلان در کنترل کرونا در سطح کشور نیست .