نماینده تالش :

رییس جمهور به استاندار گیلان اختیارات ویژه تفویض کند / موازی کاری ها پدر مردم را دراورده است.

به گزارش تالشان نیوز نماینده حوزه ی انتخابیه تالش ماسال رضوانشهر در مراسم تودیع و معارفه ی فرماندار تالش گفت : مردم نجیب تالش همواره میزبان خوبی برای مسئولین بوده اند و هرگز قومیت و جغرافیا را مبنای قضاوت خودشان قرار نداده اند ، بلکه شایسته سالاری را به عنوان اصل و شاخص در همه مناسب پذیرفته اند .

وی افزود : این به معنای عدم برخورداری منطقه غرب گیلان و منطقه تالش از وجود نیروهای شایسته بومی نیست

قطعا در منطقه تالش نیروهای بومی متخصص در همه حوزه ها وجود دارد که انتظار میرود از ظرفیت آنان در مناسب استانی و کشوری استفاده گردد.

حسن محمدیاری با اشاره به وعده ی دولت در تفویض اختیارات ویژه به استانداران خاطر نشان کرد : در حضور ریاست محترم جمهور عرض کردم ما به داشتن استانداری بومی که هم عقبه ی قانون گذاری دارند و هم عقبه ی اجرایی افتخار میکنیم اما تاکنون اختیارات ویژه ای که باید به استانداران داده بشود مشاهده نمیکنیم .

محمدیاری با بیان اینکه اقتدار استاندار اقتدار نظام و اقتدار دولت و مردم است اظهار کرد : اقتدار استاندار باید در همه حوزه ها حفظ شود برنمیتابیم که در یک چالش ، در یک بحران مصوبه ای از تصمیم شخص اول منصوب شده از طرف دولت در استان بگذرد و ان مصوبه به دلایلی به حاشیه برود .

وی ادامه داد : انتظار داریم رییس جمهور و وزیر کشور با توجه به وضعیت خاص استان گیلان اختیارات ویژه ای به استاندار گیلان تفویض کنند.

نماینده تالش با اشاره به حوادث طبیعی که در سالهای اخیر در شهرستان تالش اتفاق افتاده است عنوان داشت : تالش با دارا بودن یازده رشته رودخانه وحشی همه ساله ابستن حوادث غیرمترقبه ی بسیاری است و هرساله نگرانیم که مردم از سیل و طغیان سیلاب آسیب نبینند.

وی افزود : قطعا اگر بخواهیم در بحران ها مر قانون را رعایت کنیم سنگ روی سنگ بند نمیشود.

همانطور که پس از تندبادی که در تالش اتفاق افتاد و استاندار گیلان هم حضور داشتند هنوز تکلیف درختان بادافتاده و چوکا مشخص نیست ؟

چگونه میشود سقف خانه ی مردم عریان و مردم در آسیب باشند و ما به دنبال انجام تشریفات باشیم !

عضو مجمع نمایندگان گیلان مشکلات مربوط به حوزه ی منابع طبیعی را بیشترین دلیل مراجعه کنندگان در حوزه ی انتخابیه خود خواند و بیان داشت :

در حضور رییس جمهور و وزیر کشور عرض کردم باید موضوع و مشکلات مربوط به منابع طبیعی یک بار برای همیشه حل شود ما در کشور به اندازه ی کافی قانون داریم اما موازی کاری ها پدر مردم را دراورده است.

اما یک روستایی برای ساختن یک چهاردیواری باید ده ها بار به دستگاه های مختلف مراجعه کند.

محمدیاری افزود : اقبال مردم به اقای رییسی به خاطر این بود که ایشان مبارزه با فساد را از بدنه قوه قضاییه آغاز کرد و موفق بود و امروز هم مردم امیدوار هستند که فساد موجود در بروکراسی اداری به واسطه ی حضور ایشان در مقام ریاست حمهوری از ادارات ریشه کن شود.

نماینده تالش با اشاره به حواشی پیرامون اخذ مجوز بندر تالش تصریح کرد : سهم مردم تالش از ۹۳ کیلومتر خط ساحلی چیست ؟ بنده به اتفاق امام جمعه شهرستان از شخص اول محیط زیست کشور دستورات لازم را اخذ کردیم و مقرر شد در جلسه ی امایش سرزمین موضوع بندر و اسکله تالش به تصویب بگذرد اما با موانعی مواجه شد.

محمدیاری با بیان اینکه موازی کاری ها به منافع مردم آسیب خواهد زد تاکید کرد :

قرار نیست هر کسی در مسائل اجرایی دخالت کند ، کار اجرایی مربوط به دولت مردان است کار قضایی مربوط به قوه قضائیه و قانون گذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون بر عهده ی قوه مقننه است.

محمدیاری در پایان با اشاره به اهمیت حمایت از سرمایه گذار بخش خصوصی و بندر تالش برای ایجاد اشتغال بیش از هزار نفر ، پروژه ی کنار گذر تالش را از نان شب برای مردم تالش واجب تر خواند و گفت : مردم تالش به نجابت شهره اند اما از مطالبات خود کوتاه نخواهند امد و امروز به دولت آقای رییسی و استاندار بومی گیلان برای رفع مشکلات خود امید بسته اند.