عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

رویکرد رییس جمهور انتخاب افراد شایسته برای خدمت به مردم است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه رویکرد رییس جمهور انتخاب افراد شایسته با روحیه جهادی برای خدمت به مردم است، گفت: آیت الله رییسی در سخنان نوروزی خود این پیام را به دولتمردان خود داد که در صورت کم کاری یا سهل نگاری در انجام امور کنار گذاشته می‌شوند.

به گزارش تالشان نیوز ، حسن محمدیاری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره سخنان نوروزی رییس جمهور مبنی بر اینکه هیچکدام از مدیران چک سفید امضاء برای حضور مستمر در دولت دریافت نکردند، گفت: رکن اصلی خدمتگزاری برای دولت سیزدهم، توجه به مردم و نیازها و معیشت آنهاست.

وی ایجاد تحول را با بهره بردن از نیروهای کارآمد و متخصص بدون نگاه سیاسی میسر دانست و گفت: رویکرد رییس جمهور انتخاب افراد شایسته با روحیه جهادی برای خدمت به مردم است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: رییس جمهور در سخنان نوروزی خود این پیام را به دولتمردان خود داد که در صورت کم کاری یا سهل نگاری در انجام امور کنار گذاشته می‌شوند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: رییس جمهور پس از اتفاقات تلخی که در پرداخت حق و حقوق معلمان رخ داد، دستورات مهمی را صادر کرد که در نهایت به استعفای وزیر آموزش و پرورش منجر شد و این رویه نشان می دهد که رییس دولت سیزدهم بدون تعارف بودن با مسوولان ناکارآمد برخورد می کند.

تغییرات احتمالی به بهبود کارآمدی دولت منجر می شود

نماینده مردم تالش و رضوان شهر در مجلس درباره ارزیابی خود از برنامه رییس جمهور برای ایجاد هماهنگی بیشتر در دولت اظهار داشت: با رویکردی که رییس جمهور برای رفع مشکلات فرهنگیان جامعه در پیش گرفت، به نظر می‌رسد شیوه حکمرانی جدیدی را شاهد باشیم و شاید سایر مدیران دولت هم از حاشیه امنی برخوردار نباشند.

محمدیاری یادآور شد: شایسته سالاری موضوعی است که نباید از آن غافل شد و رویکرد رییس جمهور هم انتخاب افراد شایسته با روحیه جهادی برای خدمت به مردم است.

این نماینده مجلس ادامه داد: با نوع برخوردی که با مقصران در وزارت آموزش و پرورش صورت گرفت، شاید سایر مدیران برخی از وزارتخانه‌ها نیز دستخوش تغییر شوند که این روش می‌تواند جان دوباره‌ای به بهبود کارآمدی دولت بدهد.

تعامل مجلس با دولت برای پیشبرد اهداف کلان نظام

محمدیاری درباره اینکه ایجاد تحول در دولت برای پیشبرد اهداف کلان نظام تا چه میزان ضروری است، تاکید کرد: دولت بازوی اجرایی نظام است و برای اینکه اهداف خود را عملیاتی کند، باید مجلس را در کنار خود همراه و همسو ببیند که تاکنون این تعامل وجود داشته است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: تحول در ارکان مختلف نظام سبب بروز خلاقیت‌ها و ایده‌های جدید برای رفع چالش‌ها و حل مسائل خواهد شد و برای تحقق آن باید از نیروهای جوان، جهادی، متخصص و با انگیزه فارغ از دیدگاه‌های سیاسی که زیر پرچم مقدس جمهوری اسلامی هستند، استفاده کرد تا به بهبود شرایط کشور و رفع برخی از نابسامانی‌ها منجر شود./ایرنا