چوکای بحران زده قربانی تصمیمات سیاسی

رویارویی علی نامداری و بهمن محمدیاری بر سر مالکیت تیم فوتبال چوکای تالش


طی ساعات آتی با برگزاری جلسه ای با محور تعیین تکلیف مالکیت باشگاه چوکا یکی از دو گروه مدیریتی علی نامداری یا بهمن محمدیاری هدایت تیم چوکا را برعهده خواهند گرفت.

 

به گزارش تالشان نیوز : همه چیز از فصل ۹۸ ۹۹ لیگ دسته دوم فوتبال کشور شروع شد نقطه ای که چوکایی ها با هدایت فرشاد پیوس در ۵ بازی مانده به اتمام فصل در یک شرایط ایده ال در صدر جدول قرار داشتند و منتظر صعود بودند.

اما از آن لحظات خوشایند که به تاریخ بی تکرار چوکا تبدیل شده است این تیم و هوادارانش روز خوش ندیده اند.

چوکایی که تحت مدیریت هیات فوتبال و اعضای هیات مدیره اش و حمایت مالی محمودشکری نماینده سابق تالش و اسپانسر تیم در یک فضای ارام در یک قدمی صعود تاریخی به لیگ یک قرار داشت .

همزمان با پیروزی حسن محمدیاری و شکست محمود شکری در انتخابات مجلس شورای اسلامی ، تغییرات مدیریتی چوکایی که در آن مقطع به یک برند اجتماعی تبدیل شده بود استارت خورد .

بدین ترتیب که محمود شکری به عنوان یکی از حامیان مالی تیم کنار کشید و مدیریت باشگاه تحت فشارهای سیاسی و همچنین عدم تمایل تیم سیاسی تازه به روی کار امده در شهرستان برای تیم داری استعفا داده و پیشنهاد واگذاری چوکا به بخش خصوصی مطرح شد.

در نهایت با توجه به شرایط حساس تیم در جدول و همچنین تحریک برخی از بازیکنان به اعتصاب و تعطیلی تمرینات ، چوکا در جلسه ای با حضور بهمن محمدیاری نماینده ادوار و مالک سابق تیم و فرماندار تالش و نمایندگان هیات مدیره باشگاه و هیات فوتبال به ارش ریاضی مند واگذار شد.

مطابق قرار داد اولیه میان هیات فوتبال و بخش خصوصی این واگذاری در حالی به رسمیت شناخته میشد که طرفین به تعهدات قرارداد خود عمل کنند .

ریاضی مند بعد از صعود تیم چوکا به لیگ یک به دلیل حواشی بسیار از جمله تحمیل هادی شکوری از سوی سیاسیون تالش به وی توفیقی کسب نکرد و حاضر به ادامه تیم داری نشد و تیم را طی قرار دادی به علی نامداری واگذار کرد.

این واگذاری ها در حالیست که به دلیل عدم انجام تعهدات بخش خصوصی به هیات فوتبال بابت پرداخت بدهی بازیکنان فصل ۹۹ ۹۸ و بدهی های هیات فوتبال ، تا بکنون رسمیت نیافته و امروز به یک معضل بزرگ این تیم پر هوادار تبدیل شده است.

در اخرین جدال موضوع مالکیت باشگاه چوکا ، هیات فوتبال تالش با کودتایی ، علی نامداری را به دلیل انچه که انها عدم توان مالی در اداره باشگاه عنوان کردند کنار گذاشته و راسا عوامل اجرایی خود را روی کار اوردند .

اما این اقدام خیلی زود طی نامه ای از سوی هیات فوتبال استان وتو شد تا جایی که هیات فوتبال تالش که جدیدا مدیرعامل جدید باشگاه را منصوب کرده بود مجبور شد تا چراغ سبز به علی نامداری نشان دهد و در نامه ای به نامداری خواستار ادامه تیم داری توسط ایشان شد.

با وجود این مکاتبات و انچه که در طول فصل گذشته است تقابل جدی و اشکار علی نامداری و بهمن محمدیاری به وضوح قابل مشاهدست .

طوری که تصور همکاری این دو در یک قالب مدیریتی امری غیرممکن به نظر می اید از طرفی هم هیات فوتبال از ابتدای فصل که تقریبا مدیریت باشگاه را با همراهی بهمن محمدیاری مستقلا به دوش داشت نتوانست بخش خصوصی دارای اهلیت را برای کنار گذاشتن نامداری وارد گود کند .

از طرفی هم گفته میشود نامداری با توجه به ریخت و پاش های مالی و ناشفاف عوامل اجرایی اش که باعث تضییع میلیاردها تومان از سرمایه اش شده است همچون سابق توان مالی و انگیزه حضور در چوکا ندارد.

با اینکه بهمن محمدیاری در پی به وجود امدن حواشی و کسب نتایج ضعیف چوکا و اعتراض گروهی از هواداران به انچه دخالت های وی در نحوه ی تیم داری میخواندند ،

پیشتر طی نامه ای انصراف و عدم دخالت خود در امورات باشگاه را اعلام کرده است اما با توجه به اینکه انتصابات اخیر در هیات فوتبال تالش با چراغ سبز بهمن محمدیاری صورت گرفته است ،

میتوان تقابل هیات فوتبال با بازگشت علی نامداری را به رویارویی علی نامداری و بهمن محمدیاری بر سر مالکیت باشگاه چوکا قلمداد کرد.

حال باید دید تکلیف مدیریت باشگاه چوکای تالش در جلسه ای که با این محور برگزار خواهد شد چه میشود .