امام جمعه رشت:

روند فروش زمین های روستایی نگران کننده است

آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه شهر رشت که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، با گرامیداشت نیمه شعبان، اظهار کرد: ولایت امام زمان(عج) بر همه موجودات عالم گسترده شده و بشریت در انتظار امام زمان است تا ظلم از جهان برود و دنیا مملو از عدل و امیدواری شود.

وی از شیعیان امام زمان خواست در عصر غیبت نسبت به تقویت انتظار فرج اقدام کنند و افزود: انتظار فرج افضل عبادات است و شیعیان باید در عصر غیبت زمینه ساز ظهور امام زمان خودشان شوند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، یکی از ویژگی های شیعیان را عشق و ارادت نسبت به امام زمان دانست و تصریح کرد: نیمه شعبان مصادف با روز سربازان گمنام امام زمان(عج) است و باید قدردان تلاش های شبانه روزی سربازان گمنام امام زمان که حافظ امنیت جامعه هستند، باشیم.

امام جمعه رشت، در ادامه به نامگذاری سال ۱۴۰۰ تحت عنوان «تولید؛ پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» از سوی رهبر انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: در آستانه انتخابات ریاست جمهوری هستیم و لذا از کاندیداها می خواهیم اقدام به ارائه برنامه های خود با محوریت رفع موانع تولید کنند.

وی حمایت از تولیدکنندگان را شایسته شعار سال ۱۴۰۰ ندانست و عنوان کرد: مسئولان برای تحقق شعار سال در ابتدا به سراغ سرمایه گذاران بروند. از سرمایه گذارانی که ویرانگری نکرده و اشتغال به وجود می آورند نیز می خواهیم وارد میدان شوند و ما از آنان استقبال می کنیم.

آیت الله فلاحتی، از وضعیت نابسامان تغییر کاربری اراضی کشاورزی به ویژه در روستاها انتقاد و ابراز نگرانی کرد و گفت: متاسفانه شالیزارها با قیمتی ارزان به فروش می رود و بعد از چند سال تبدیل به خانه و ویلا می شود.

وی ادامه داد: با این روندی که در فروش زمین های روستایی شاهدیم، روزی خواهد رسید که فرزندانمان در روستاها اسیر و برده ویلاسازان خواهند شد.

امام جمعه رشت، همچنین به عملکرد آمریکایی ها در قبال برجام اشاره و خاطرنشان کرد: همانگونه که رهبر انقلاب تاکید فرمودند، شرط بازگشت به برجام رفع کامل تحریم هاست و اکنون نوبت ماست که از غربی ها راستی آزمایی داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان، با بیان اینکه ملت ایران هرگز زیر بار قراردادهای ننگین و ضد منافع ملی نخواهد رفت، اضافه کرد: متاسفانه برخی از مسئولان هنوز دلخوش به آمریکایی ها هستند.

وی به رسمیت شناختن اسرائیل از سوی برخی کشورهای عربی را مایه ذلتشان دانست و یادآور شد: فرهیختگان و جوانان دنیای اسلام خوب می دانند که نمی توان این غده چرکین یعنی اسرائیل جنایتکار را به رسمیت شناخت.

آیت الله فلاحتی، با اشاره به سالروز تاریخی ۱۲ فروردین ۵۸ روز جمهوری اسلامی، آن را مولود ۲۲ بهمن ۵۷ دانست و اظهار کرد: روز جمهوری اسلامی روز مبارک در تاریخ ایران اسلامی است این روز، روز نخستین حکومت الله و از بزرگترین اعیاد ملی و مذهبی ایران اسلامی تلقی می‌شود.