سلامی ریک:

رهاسازی ۴۰ قطعه سهره طلایی در دامان طبیعت آستارا

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستارا از توقیف ادوات صیادی ۶ متخلف در حین زنده‌گیری پرنده سهره طلایی در شهرستان مرزی آستارا خبر داد.

به گزارش تالشان نیوز ، محمدرضا سلامی ریک اظهار کرد: حسب‌ گزارشات واصله و با هوشیاری مامورین یگان حفاظت محیط‌ زیست شهرستان آستارا ۶ متخلف زنده‌گیری پرندگان که بصورت غیر مجاز در اراضی کشاورزی و چمنزارهای شهرستان در حال صید پرنده سهره طلایی بودند توسط مامورین دستگیر و از متخلفین چندین تور صیادی، قفس و تعداد ۴۰ قطعه پرنده سهره طلایی کشف و ضبط شد.

وی با هشدار به متخلفین، افزود: در امسال مجوزی برای صید سهره طلایی صادر نشده‌، لذا یگان حفاظت محیط‌ زیست آستارا در صورت مشاهده تخلف با متخلفین بدون هیچگونه اغماضی برخورد می‌کند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست آستارا از مردم خواست در صورت مشاهده صید این پرنده زیبا و خوش آواز مراتب را به اداره محیط‌ زیست شهرستان اطلاع‌رسانی کنند.

 بر اساس گزارش روابط‌عمومی و امور رسانه اداره حفاظت محیط‌ زیست گیلان، سلامی ریک تصریح کرد: سهره طلایی پرنده‌ای کوچک جثه و به اندازه ۱۲سانتی متر، دارای دم چنگالی شکل و منقار مخروطی و به نسبت باریک بوده و پرواز این پرنده موجی و رقص مانند است./ایسنا