رضویان: رشت از مراکز راهنمای گردشگر بی بهره است و در این باره طرح استقرار ایستگاه های راهنمای گردشگری به شورا ارائه شده است.

سید حسین رضویان رئیس کمیسیون توسعه پایدار شورا به ارائه توضیحاتی در خصوص طرح پیشنهادی این کمیسیون پرداخت و گفت: سالیانه نزدیک به ۲۵ میلیون سفر-نفر از رشت گذر می کنند اما جای مشخصی برای راهنمایی مسافران در خصوص اماکن رفاهی، اقامتی و جاذبه های گردشگری وجود ندارد.

به گزارش تالشان نیوز ، وی با بیان اینکه در زمان راه اندازی پیاده راه چند نقطه برای این موضوع دیده شده بود افزود: متاسفانه آن سازه ها از مسیر اصلی خود منحرف شدند و به ارائه محصولات دیگری می پردازند.

سید حسین رضویان در تشریح جزییات طرح کمیسیون توسعه پایدار اظهار داشت:رشت از مراکز راهنمای گردشگر بی بهره است و در این باره طرح استقرار ایستگاه های راهنمای گردشگری به شورا ارائه شده است.

در سطح اول در مرکز شهر یک ایستگاه راهنمای گردشگری به سه زبان فعال می شود و علاوه بر ارائه نقشه های جغرافیایی و گردشگری اقلام تبلیغی رشت نیز در آنجا عرضه خواهد شد. در گام بعدی و در سطح دوم چنین اتفاقی در چهار ورودی شهر توسط شهرداری رخ خواهد داد. در سطح سوم نیز اگر سرمایه گذاری در هر کجای شهر بخواهد چنین ایستگاه گردشگری راه اندازی کند، تحت نظارت انجمن شهر و در قالب بسته سرمایه گذاری انجام خواهد شد.

رئیس کمیسیون توسعه پایدار افزود:
در تعامل میان مدیریت شهر و شهروند، گروههای مردم نهاد مبتنی بر فعالیت‌های گردشگری وجود دارند که می توانند به خوبی گرداننده این ایستگاه ها باشند.

سید شمس شفیعی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا نیز با اشاره به مذاکره معاون میراث فرهنگی با وی و پیشنهاد آن مبنی بر راه اندازی مراکزی در ورودی های شهر، خواستار جلوگیری از موازی کاری شد.

محمدحسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز ضمن قرائت متن طرح، افزود: معرفی جاذبه ها، کمک به رونق اقتصادی و معرفی فرهنگ غنی رشت از اهداف این طرح است.

نادر حسینی دیگر عضو شورا نیز اعلام کرد: در کمیسیون توسعه پایدار در این خصوص بحث و بررسی صورت گرفت و به منظور رونق و توسعه گردشگری تصمیم بر این شد منتظر اقدامات بزرگ و زمانبر نمانیم. در اینجا صحبت از ایستگاه های راهنمای گردشگر مطرح است؛ نه مجتمع های اقامتی و گردشگری.

وی افزود: به دنبال این هستیم که به سرعت توسط شهرداری ۵ ایستگاه در ورودی های شهر و پیاده راه فرهنگی رشت اندازی شود. برای موضوعات مدنظر میراث فرهنگی نیز شورا در آینده همکاری لازم را خواهد داشت.

در پایان ارائه توضیحات، دو فوریت موضوع به تایید اکثریت اعضای حاضر در جلسه رسید.

پس از بررسی در صحن شورا با رای گیری صورت گرفته، با تنها یک مخالف، طرح به تصویب رسید.