در حکمی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا ثقتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان شد

تالشان نیوز : مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در حکم محمدمهدی اسماعیلی خطاب به ثقتی آمده است: «نظر به شایستگی، تجارب ارزشمند و روحیه انقلابی و دینی جنابعالی، به موجب این حکم به عنوان «مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان» منصوب می شوید.

رضا ثقتی متولد سال ۱۳۵۷ و دانش‌آموخته مقطع کارشناسی ارشد در رشته مدیریت فرهنگی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران، عضو دائم انجمن علمی مدیریت فرهنگی و برنامه‌ریزی ایران و از فعالان فرهنگی و هنری استان گیلان است.

وی دارای بیش از ۱۹ سال سابقه در بخش‌های مختلف اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان است که از مهمترین آن‌ها می‌توان ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت(به‌مدت چهار سال)، مشاور فرهنگی و هنری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان(شش سال)، مسئول امور ایثارگران اداره‌کل(سه سال)، مدیر مجتمع فرهنگی و هنری خاتم‌الانبیا(ص) رشت(سه سال)، مدیر صندوق حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران استان(سه سال) و دبیر نخستین جشنواره همزمانی فیلم فجر در گیلان را نام برد.

کسب عنوان جوان نمونه استان گیلان(۱۳۸۹)، عضو هیات رئیسه جبهه فرهنگی گیلان(۱۳۹۳)، موسس و مدیرعامل حسینیه هنر رشت(۱۳۹۷)، موسس و رئیس هفته فرهنگ و هنر رشت(۱۳۹۳)، عضو هیات موسس نخستین ارکستر سمفونی گیلان و اجرای ماندگار سمفونی انقلاب در سال ۱۳۹۷، موسس و سردبیر نشریه قلم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان (۱۳۸۲) از دیگر فعالیت های فرهنگی ثقتی است.

وی دبیری جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری در استان گیلان از جمله ستاد بزرگداشت هفته کتاب رشت(۱۳۸۲)، ستاد چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی(۱۳۹۷)، ستاد بزرگداشت چهلمین سال دفاع مقدس(۱۳۹۹) و چندین دوره همزمانی جشنواره‌های فیلم مقاومت و فیلم کودک و نوجوان و فیلم حقیقت را بر عهده داشته است./ایرنا