آموزش و پرورش گیلان اعلام کرد:

رشت، آستارا و بندرانزلی بیشترین مقصد مسافران فرهنگی در نوروز ۱۴۰۲

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان گیلان گفت: تا ساعت ۲۴ دیشب، ۴ فروردین ، ۸ هزار و ۵۰۲ خانوار از خدمات مراکز رفاهی آموزش و پرورش استان بهره مند شده اند.

به گزارش تالشان نیوز ، حسین زره‌کارگر، معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش گیلان اظهار داشت: بیشترین مسافران نوروزی از استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، آذربایجان غربی، خراسان رضوی و همدان و بیشترین مقصد سفر ادارات آموزش و پرورش ناحیه دو و یک رشت، آستارا و بندرانزلی به ثبت رسیده است.

وی با بیان آمادگی آموزش و پرورش استان در پذیرایی از مهمانان فرهنگی در نوروز ۱۴۰۲ اظهار داشت: ۱۹۴ مدرسه در گروه‌های ویژه، الف و ب با ظرفیت یک هزار و ۱۸۷ کلاس آماده پذیرش از فرهنگیان هستند.

وی افزود: ۱۱ مرکز رفاهی با ظرفیت ۱۴۰ سوئیت و ۵۱۲ تخت در شهرهای: لاهیجان، تالش، کومله، رضوانشهر، فومن، بندرانزلی، رشت، دهکده ساحلی ۱ و ۲ انزلی و آستارا هم از امکانات آموزش و پرورش استان در نوروز ۱۴۰۲ به شمار می‌رود.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش گیلان خاطرنشان کرد: امکانات کلاس‌ها نظیر: وسایل سرمایشی، گرمایشی، صوتی-تصویری مناسب با درجه‌بندی کلاس‌ها در اختیار مسافران قرار خواهد گرفت.

زره کارگر درباره نحوه پذیرش در مراکز رفاهی اظهار داشت: متقاضیان می‌توانند برای رزرو مدارس از طریق ورود به سامانه: eskan.medu.ir، محل اقامت خود را در شهرهای مورد نظر انتخاب کنند. همچنین برای ذخیره اسکان در سوئیت‌ها و مراکز رفاهی، پذیرش، حضوری خواهد بود.

وی با اشاره به اولویت پذیرش فرهنگیان در مراکز رفاهی ویژه نوروز اظهار داشت: اگر متقاضی فرهنگی وجود نداشته باشد، ستادهای اسکان مناطق می‌توانند نسبت به پذیرش مسافران غیر فرهنگی اقدام کنند.

گفتنی است در نوروز پارسال ۱۵ هزار و ۸۳۳ خانوار شامل: ۶۳ هزار و ۵۹۶ نفر از امکانات مدارس و مراکز رفاهی بهره‌مند شدند.

قلعه رودخان فومن، پل خشتی لنگرود، منطقه آزاد و موزه شهر انزلی، سواحل شهرهای تالش، آستارا، چمخاله، استخر لاهیجان، بقاع متبرکه آقا سید جلال الدین اشرف آستانه اشرفیه، مقبره میرزا کوچک و بالأخره میدان شهرداری رشت تنها بخش کوچکی از نقاط گردشگری و مذهبی گیلان محسوب می‌شود./ دیارمیرزا