رئیس بیمارستان شهید بهشتی انزلی عنوان کرد

راه اندازی برونکوسکوپی و «SCU» در بیمارستان انزلی

رئیس بیمارستان شهید بهشتی انزلی گفت: برای اولین بار در سیستم دولتی در شهرستان های استان برونکوسکوپی در این بیمارستان راه اندازی شده و فوق تخصص ریه در بیمارستان جهت ویزیت بیماران مستقر شده است.

 

به گزارش تالشان نیوز ، دکتر مرتضی فلاح کرکان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به طور میانگین و با توجه به آمار ماهانه ۹۳۰۰ نفر به اورژانس بیمارستان شهید بهشتی بندر انزلی مراجعه می کنند لذا شهروندان از مراجعه غیرضروری به اورژانس پرهیز کنند تا بیماران واقعی بتوانند در اسرع وقت از خدمات بیمارستانی و پزشکی بهره مند شوند.

وی درخصوص علل تمایل شهروندان به اورژانس بیمارستان جهت دریافت خدمات پزشکی در مقایسه با کلینیک‌ها و سایر مراکز درمانی، گفت: شاید یکی از این دلایل بحث هزینه ای باشد که در این واحد قیمت ها به صرفه تر از کلینیک ها و مراکز خصوصی است.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی بندرانزلی افزود: با توجه به کمبود برخی داروها و عدم عرضه به صورت آزاد در داروخانه ها، شهروندان به بیمارستان مراجعه می‌کنند تا با تجویز پزشک بتوانند دارو را از داروخانه بیمارستان بگیرند.

فلاح یکی دیگر از علل مراجعه به اورژانس بیمارستان را در دسترس بودن آزمایشگاه و رادیولوژی عنوان و تصریح کرد: در صورت نیاز به این واحدها در همان محل بیمارستان خدمات مربوط به این حوزه به بیماران انجام می شود؛ در صورتی که در کلینیک ها معمولا این خدمات به بیرون از واحد ارجاع و فقط در ساعات خاصی از روز انجام می شود.

وی یکی دیگر از علل زیاد بودن مراجعه به اورژانس بیمارستان را در دسترس بودن پزشک متخصص در بیمارستان دانست و تصریح کرد: جراح مقیم در بیمارستان تا ۱۵ روز کشیک است و در موارد اورژانسی از جمله تصادف بلافاصله مریض به اتاق عمل ارجاع داده می شود.

رئیس بیمارستان انزلی با اشاره به اینکه سایر عمل های جراحی اورژانسی نیز با فوریت و با توجه به مقیم بودن پزشکان متخصص در بیمارستان در اسرع وقت انجام می شود، افزود: متخصص داخلی ۱۰ روز در ماه و جراح مغز و اعصاب هشت روز در ماه مقیم بیمارستان هستند. این ها باعث می شود تا مراجعه کننده در موارد اورژانسی بلافاصله با نظر پزشک متخصص خدمات ویژه را دریافت کند که همه این عوامل باعث احساس اطمینان بیشتر شده و شهروندان ترجیح می‌دهند جهت دریافت خدمات به بیمارستان مراجعه کنند؛ هر چند توصیه می کنیم به جز در موارد لزوم به اورژانس مراجعه نشود تا بیماران واقعی بتوانند از خدمات استفاده کنند.

وی با بیان اینکه به صورت میانگین ماهیانه ۴۶۰ عمل جراحی در این بیمارستان انجام می شود، گفت: دستگاه لاپاراسکوپ دوم این بیمارستان راه اندازی شده و همزمان امکان دو جراحی لاپاراسکوپی وجود دارد.

رئیس بیمارستان انزلی درخصوص مراجعه به واحد آندوسکوپی و کولونوسکوپی، تصریح کرد: به طور میانگین ماهانه ۲۱۷ آندوکلون در این بیمارستان انجام می شود که این میزان در سال گذشته ۲۷ مورد بود.

وی با اشاره به فعالیت درمانگاه تخصصی بیمارستان شهید بهشتی بندرانزلی، تاکید کرد: دو سال قبل ماهیانه ۸۰۰ نفر از خدمات آن استفاده می کردند؛ در حالی که هم اکنون و با گسترش خدمات ماهانه به طور میانگین ۴۶۰۰ نفر ویزیت شده و خدمات درمانی لازم را دریافت می‌کنند.

فلاح همچنین از راه‌اندازی SCU در بیمارستان شهید بهشتی بندرانزلی خبر داد و گفت: بعد از بیمارستان پورسینا اولین واحد در سطح شهرستان های استان است و اگر بیماری با سکته مغزی ناشی از لخته خون در مغز به بیمارستان مراجعه کند می‌توانیم با تزریق دارو آن لخته را حذف کرده تا عوارض ناشی از سکته در بیمار ایجاد نشود؛ قبلا بیماران ناشی از این عارضه باید به رشت مراجعه می‌کردند و معمولا زمان طلایی در این موقعیت از بین می رفت.

رئیس بیمارستان انزلی تصریح کرد: برای اولین بار در سیستم دولتی در شهرستان های استان برونکوسکوپی در این بیمارستان راه اندازی شده و فوق تخصص ریه در بیمارستان جهت ویزیت بیماران مستقر شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فوق تخصص ریه، فوق تخصص غدد همچنین فوق تخصص روماتولوژی در بیمارستان بیماران را ویزیت می کنند، گفت: در زمینه آموزشی شدن بیمارستان نیز دو دوره دانشجویی پزشکی در رشته ارولوژی در این بیمارستان آموزش دیدند.

فلاح با اشاره به فعالیت واحد غربالگری سرطان، در بیمارستان شهید بهشتی انزلی، افزود: مجوز شیمی درمانی سرپایی اخذ شده که با انجام ساز و کارهای لازم امکان افتتاح آن در دهه فجر امسال وجود دارد.

رئیس بیمارستان انزلی با تاکید بر اینکه پرسنل بیمارستان با همه توان جهت ارائه خدمات مطلوب به شهروندان در تلاش هستند، خاطرنشان کرد: برای رفع برخی از محدودیت ها باید شهروندان همت کنند که از آن جمله کمبود پرستار است و دانشجویان در آستانه ورود به دانشگاه می توانند به رشته پرستاری به عنوان یکی از گزینه های مد نظر خود توجه ویژه داشته باشند./ایسنا