پایان دوران پزشک سالاری در بیمارستان شهید نورانی تالش

دکتر نطام الدین هاشمی جایگزین دکتر علی رحمانی شد

به گزارش تالشان نیوز طی حکمی از سوی دکتر ارسلان سالاری- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، دکتر نظام الدین هاشمی به عنوان سرپرست بیمارستان شهید نورانی شهرستان تالش منصوب شد.

دکتر نظام الدین هاشمی، دارای مدرک دکترای علوم آزمایشگاهی است و  معاونت بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان تالش و بیش از ده سال ریاست مرکز بهداشت تالش  را در کارنامه مدیریتی خود دارد.

 گفتنی است؛ پیش از این، دکتر  علی رحمانی مسئولیت ریاست بیمارستان شهید نورانی را برعهده داشت.

دکتر هاشمی در شرایطی مدیریت بیمارستان شهید نورانی تالش را بر عهده میگیرد که این مرکز بزرگ خدمات پزشکی در جغرافیای گسترده شهرستان تالش و غرب گیلان از مشکلات مختلفی رنج میبرد.

در کنار مشکلات و کمبود های مربوط به تجهیزات پزشکی که در سرتاسر کشور در حوزه ی بهداشت و درمان احساس میشود بیمارستان شهید نورانی در طول مدیریت قبلی و سنوات گذشته به دلایل ضعف مدیریتی و عدم همگرایی منابع انسانی و ارتباط با مسئولین بالا دستی و دانشگاه علوم پزشکی حتی عاجز در استفاده بهینه و بهره مندی حداکثری از ظرفیت های موجود جهت ارائه خدمات به مردم و بیماران بوده است .

از مشکلات دیگر و اساسی بیمارستان شهید نورانی میتوان به دخالت های برخی عناصر در قالب افراد خیر و یا کارمندان سابق و یا برخی پزشکان دارای نفوذ و منتفع در اشفتگی بیمارستان اشاره کرد که مدیریت بیمارستان را تحت شعاع خود قرار داده و به جای ایجاد همگرایی در میان پرسنل بلکه تخم نفاق در میان پرسنل کاشته اند .

بی سرو سامانی مدیریت بیمارستان شهید نورانی و عدم همگرایی در نزد مدیران میانی بیمارستان تا به جایی است که بسیاری از پرسنل و پزشکان با سواستفاده از شرایط موجود حتی حاضر به حضور در ساعت مقرر در بیمارستان نیز نیستند و در ساعات اداری یا در محل مطب خود یا شغل آزاد و یا استراحت خود هستند !

موضوع کمبود امکانات پزشکی در بیمارستان شهید نورانی نیز از مشکلات اساسی این مرکز خدمات درمانی محسوب میشود که رفع ان مستلزم اراده مدیریت بیمارستان در آسیب شناسی و شناخت از کمبود ها و ایجاد ارتباط و رایزنی تنگاتنگ با مسئولین سیاسی شهرستان و استان و همچنین دانشگاه علوم پزشکیست که تاکنون نه تنها چنین تعاملی در مدیریت این مرکز نبوده بلکه بالعکس این موضوع به طور کاملا مشهود قابل لمس بوده است .

ضعف ارائه خدمات در مرکز درمانگاه تخصصی بیمارستان شهید نورانی دیگر موضوع پر اهمیت مربوط به بیمارستان است که تاکنون نتوانسته به دلیل ضعف در جذب و حضور پزشکان متخصص به اهداف خود برسد.

موضوع مدیریت پزشک سالار در مدیریت بیمارستان شهید نورانی از دغدغه های دیگر مردم میباشد .

در مدیریت جدید بیمارستان باید ناعدالتی و حذف منافع مردم به دلیل تعارض با منافع و انتفاع بیشتر پزشکان و مراکز بخش خصوصی حذف گردد .

و همچنین ارائه خدمات به مردم نباید شرطی شود و منافع بخش خصوصی مانع خدمت رسانی به مردم گردد.

چرا که بعضا اتفاق افتاده است برخی پزشکان در طول سالهای گذشته با استفاده از نفوذ خود و سو استفاده از کم کاری و سهل انگاری در میان مدیریت بیمارستان به دلیل انکه منافعشان در مطب و یا مراکز درمانیشان به خطر نیوفتد در روند تجهیز و یا گستردگی ارائه خدمات بیمارستان مقاومت و کارشکنی کرده اند.

با توجه به شرایط خاص معیشتی مردم و فشار اقتصادی بی امان به خانوار و هزینه های سرسام اور پزشکی و وجود طبقات اسیب پذیر در شهرستان تالش ، اهمیت ارائه خدمات در مرکز خدمات پزشکی بیمارستان شهید نورانی ، بیش از پیش نمود پیدا میکند و انتظار میرود مدیریت جدید بیمارستان با ایجاد یک نظم در مدیریت منابع انسانی ، از حداکثر توان بیمارستان جهت ارائه خدمات به مردم استفاده کند .