نماینده استان گیلان در شورای عالی استان‌ها در جلسه هم‌اندیشی با معاون اول رئیس‌جمهور:

دولت با ارائه لایحه به مجلس، پیشگام اصلاح قوانین شوراها شود

غفاری گفت: قوانین موجود شوراها دچار ابهام است و باید اصلاح شود و بهتر است توسط لایحه دولت این اتفاق بیفتد و پیشگام این موضوع دولت باشد.

به گزارش تالشان نیوز ، علیرضا غفاری نماینده استان گیلان در شورای عالی استان‌ها در نشست هم‌اندیشی با معاون اول رئیس‌جمهور، گفت: باید برای قوانین معطل مانده حوزه شوراها راهکاری پیدا شود چرا که ما باید پاسخگوی آرای مردم باشیم اما اختیارات ما پاسخگوی انتظارات نیست.

وی افزود: شوراها رابط دولت و مردم و چهارمین رکن کشور هستند و مشارکت مردمی را بالا می‌برند و یاری‌رسان به نظام هستند پس لازم است جایگاه شوراها را ارتقا دهیم. ما نباید یک نهاد بیست ساله را با نهاد چند صد ساله مقایسه کنیم.

نماینده استان گیلان در شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: قوانین موجود شوراها دچار ابهام است و باید اصلاح شود و بهتر است توسط لایحه دولت این اتفاق بیفتد و پیشگام این موضوع، دولت باشد.

غفاری خاطرنشان کرد: انتظار ما این است که رئیس شورای عالی استان‌ها در جلسات هیئت دولت حضور داشته باشد. از طرف دیگر، عمل به قانون یکی از راه‌های ارتقای شوراها است.

وی تصریح کرد: مدیریت یکپارچه شهری، هزینه‌های مردم و مدیریت شهری را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود شورای شهر شورای شهرداری نباشد اما اکنون ابزار شورا برای این موضوع چیست؟

غفاری با اشاره به اینکه مسئله رفع تبعیض، مهم‌ترین وظیفه شورای عالی استان‌ها طبق قانون اساسی است، گفت: توزیع عادلانه امکانات، باعث می‌شود مهاجرت از روستاها به شهر و از شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ کاهش یابد و مشکلات بسیاری رفع شود.

وی تأکید کرد: در بحث نهضت ملی مسکن دولت می‌تواند از ظرفیت شهرداری‌ها استفاده کند و این‌گونه قطعاً کارها بسیار بهتر پیش می‌رود. عضو شورای عالی استان‌ها در پایان اظهار کرد: در موضوع حریم رودخانه‌ها نباید در همه جا فقط یک قانون باشد و باید در این طرح شهرداری و دهیاری استثناء می‌شدند./شورای عالی استان‌ها