شیوه تازه جمع‌آوری کمک‌های مردمی

دوره گردی هیئت خیران ورزشی در تالش

به گزارش تالشان نیوز : جمع آوری گاه و بیگاه پول در شهرستان‌ تالش چالش برانگیز شده است.

هر از چند گاهی گروهی دور هم می‌نشینند و گزینه کمک خیریه را برای حل یک مشکل پیش می‌کشند.

از کمپین‌های بی سر و ته کرونا بگیرید تا خانه سازی، ساخت مراکز درمانی، مدرسه و اخیرا ساخت سالن ورزشی.

چند شهروند لیسار تالش به تالشان نیوز گفته‌اند که رئیس اداره ورزش و جوانان، عضو شورای اسلامی شهرستان تالش و رئیس سابق هیئت کشتی بخش‌ کرگانرود با مراجعه به مغازه آنها مبالغی به عنوان کمک خیریه برای ساخت سالن ورزش کشتی در زمین ورزشی شهید محبی داوان لیسار دریافت کرده‌اند.

این شهروندان همچنین درباره شیوه دریافت مبالغ گفته‌اند: این افراد آنها را به مغازه برنج فروشی دعوت کرده و با توضیحاتی درباره کار خیریه ورزشی از آنها خواسته‌اند تا مبلغ یک تا پنج میلیون تومان را به عنوان خرید کالا از طریق دستگاه پایانه فروش (کارتخوان) به صاحب مغازه پرداخت کنند تا آنها مجموع مبلغ را از وی بگیرند.

همین هیئت خیران در بازه زمانی ۲۳ تا ۲۶ شهریور از تعداد دیگری از مغازه داران نیز به همین شیوه پول دریافت و از دستگاه کارتخوان دیگر مغازه‌ها برای جمع آوری کمک‌ها بهره برده‌اند. علاوه بر این هیچ کدام از پرداخت کنندگان تاکنون رسید مبالغ دریافتی دریافت نکرده‌اند.

شهرام امانی بخشدار این بخش در گفتگو با تالشان نیوز از تشکیل هیئت خیرین ورزشی همین بخش توسط رئیس اداره ورزش و جوانان سخن گفته و افزوده است: سالن کشتی توسط جهانبخش آرمان مدیرکل ورزش و جوانان گیلان کلنگ‌زنی شد اما با کمبود بودجه ۳۰۰ میلیون تومانی مواجه است.

مقرر شد تا این مبلغ کسری با کمک مردمی صرف ساخت زیربنا شود و بقیه مبلغ را اداره کل ورزش و جوانان بپردازد.

همچنین کمیته خیرین ورزشی این بخش نیز توسط رئیس اداره ورزش و جوانان تشکیل شده است و در جلسه تاسیس قرار بوده تا مبالغ از طریق یک حساب متمرکز واریز وجه به حساب یکی از خیرین و یا دستگاه کارتخوان پایانه فروش انجام شود.

هنوز گزارشی بابت فعالیت خیرین ورزشی دریافت نکرده‌ایم.این مقام محلی دولتی ضمن قدردانی از اطلاع این موضوع قول پیگیری داده است.

سهراب نوشنده رئیس هیئت کشتی شهرستان تالش با اظهار بی اطلاعی از موضوع می‌گوید: رئیس سابق هیئت کشتی کرگانرود در حال حاضر مسؤولیتی از طرف این هیئت ندارد و از حضور وی برای کمک به ساخت این سالن ورزشی مطلع نیستم.

از هیئت کشتی نیز برای این کار دعوتی نشده است.نکته جالب اینجاست که هیئت خیرین ورزشی در این بخش تاکنون نشستی برای دعوت از خیرین برگزار نمی‌کند و به صورت سیار مشغول بکار است.

این شیوه را امروزه بیشتر می‌توان در صفحات اینستاگرامی لوتی ها دید که مریدانشان به حرمت ریش و سبیل برای حل مشکلات جزئی گلریزان می‌کنند.

موضوع جمع‌آوری کمک مردمی با این شیوه به اطلاع روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان نیز رسیده است. تالشان نیوز حق پاسخگویی را برای اداره کل ورزش و جوانان گیلان محفوظ می‌داند.