مدیرکل هواشناسی گیلان:

دمای گیلان ۱۲ درجه سرد می شود/ احتمال بارش برف در جلگه

مدیرکل هواشناسی گیلان، از کاهش شش تا ۱۲ درجه ای متوسط دمای هوای استان به ویژه طی روزهای دوشنبه تا چهارشنبه خبر داد و گفت: در ارتفاعات و دامنه ها بارش برف و کولاک خواهیم داشت.

به گزارش تالشان نیوز ، محمد دادرس در گفت وگو با ایسنا، آسمان گیلان را صاف تا نیمه ابری همراه با وزش باد جنوبی دانست و اظهار کرد: در حال حاضر بیشینه و کمینه دمای هوای استان بین یک و ۲۳ درجه سلسیوس در نوسان است.

وی نقشه های هواشناسی را نشان دهنده تضعیف تدریجی جریانات جنوبی از عصر امروز دانست و افزود: طی امروز به تناوب وزش باد گرم به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها مورد انتظار است.

مدیرکل هواشناسی گیلان ادامه داد: از اواخر وقت امروز با نفوذ تدریجی توده هوای بارشی و سرد، افزایش ابر و مه آلودگی و روند کاهش محسوس دما و بارندگی و وزش باد شدید و رعد و برق و برف و کولاک تا اواسط هفته مورد انتظار است.

دادرس، از کاهش شش تا ۱۲ درجه ای متوسط دمای هوای استان به ویژه طی روزهای دوشنبه تا چهارشنبه خبر داد و گفت: در ارتفاعات و دامنه ها بارش برف و کولاک خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه از عصر دوشنبه به دلیل برودت هوا به تناوب در مناطق جلگه ای نیز شاهد بارش برف یا مخلوط برف و باران هستیم، اضافه کرد: احتمال آبگرفتگی و اختلال در تردد و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل ها و جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه ها و خسارت به محصولات کشاورزی و… وجود دارد./ایسنا