استاندار مازندران خبر داد؛

دستور ویژه رئیسی برای خرید تضمینی برنج شمال­ با اعتبار ۴ همت!

استاندار مازندران گفت: رئیس جمهور برای خروج بازار عرضه و تقاضای برنج از رکود، ۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار، به بخش خرید تضمینی این محصول اختصاص داد.

به گزارش تالشان نیوز ، استاندار مازندران اظهار کرد: رئیس جمهور برای حل مشکل شالیکاران مازندران و خروج بازار عرضه و تقاضای این محصول از رکود برای خرید تضمینی برنج‌های کشاورزان، ۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص داد.

سید محمود حسینی‌پور افزود: تخصیص این اعتبار روزهای پایانی مراحل اداری را طی می‌کند و به زودی خرید تضمینی برنج کشاورزان مازندران آغاز خواهد شد.

او گفت: با آغاز خرید تضمینی برنج این محصول راهبردی کشور از رکود خارج می‌شود و خرید و فروش آن رونق می‌گیرد.

استاندار مازندران گفت: یکی از برنامه‌های جدی مسئولان استان برای حمایت از برنج‌کاران آن است که همانند گندم خرید تضمینی برنج هم سالانه در دستور کار دولت قرار گیرد.

حسینی‌پور با بیان اینکه در سال گذشته خرید تضمینی برنج در دستور کار دولت قرار گرفته بود، افزود: اگر ۲۰ درصد برنج مازندران خریداری شود این محصول از رکود خارج خواهد شد.

او گفت: با توجه به مشکلات پیش آمده در بازار فروش برنج شالیکاران شمال کشور در ۲ سال اخیر، به باور کارشناسان نگاه حمایتی رئیس جمهور به محصول برنج شمال کشور از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم نمایان بود و اقداماتی که در این حوزه انجام شده است توانسته تا حدودی بخشی از دغدغه و مشکلات برنجکاران را برطرف کند.