شهردار تالش:

دست‌فروشان شهر تالش ساماندهی می‌شوند

شهردار تالش گفت: به منظور تسهیل در تردد و جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان، دستفروشان شهر در محل‌های مناسب ساماندهی می‌شوند.

به گزارش تالشان نیوز ، داوود قوی‌پنجه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان اظهار کرد: موضوع سد معبر در سطح شهر تالش به یک معضل تبدیل شده است و این مسئله موجب تضییع حقوق عمومی می‌شود، از این‌رو در راستای پیگیری مطالبات مردمی و تسهیل در عبور و مرور، طرح ساماندهی دست‌فروشان اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه مطالعات کارشناسی طرح ساماندهی دست‌فروشان انجام شده است، افزود: محل‌های مناسب در چند نقطه از شهر تالش در نظر گرفته شده است، تا دست‌فروشان واجد شرایط با ثبت نام و ارائه درخواست بتوانند کسب و کار خود را در نقاط تعیین شده، ادامه دهند.

شهردار تالش با بیان اینکه در طرح ساماندهی دست‌فروشان، ایجاد بازارچه برنامه‌ریزی شده است، خاطرنشان کرد: ایجاد بازارچه برای ساماندهی دست‌فروشان امتیازات مثبتی ازجمله دسترسی آسان برای خریداران و آزادسازی معابر اصلی جهت تردد راحت شهروندان را به همراه خواهد داشت.

قوی‌پنجه، طرح ساماندهی دست‌فروشان را نیازمند همکاری چندجانبه میان فروشندگان، شهروندان و مأموران شهرداری دانست و تصریح کرد: تردد آسان و راحت در معابر عمومی از حقوق اولیه شهروندی است و همه دست‌فروشان و واحدهای صنفی شهر باید به حقوق شهروندان احترام بگذارند و از پهن کردن بساط خود در پیاده‌رو و خیابان خودداری کنند.

وی گفت: تلاش مدیریت شهری تالش، تأمین شرایط و زیرساخت‌های مناسب برای زندگی شهروندان در محیطی آرام و پرنشاط است.