رئیس هیئت رشت استعفا داد

در کاراته گیلان چه خبر است؟

چالش‌های هیئت کاراته استان گیلان که روزگاری یکی از قطب‌های برتر کاراته کشور بود، ظاهرا تمامی ندارد.

به گزارش تالشان نیوز به نقل از خط اول ورزشی، پس از غیبت سئوال برانگیز محمدرضا اصلاحی رییس هیات کاراته استان گیلان در مجمع سالیانه فدراسیون کاراته که روز ۲۲ آذر ماه در شهرستان قم، با حضور پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان و طالقانی رییس فدراسیون، جهت انتخاب نواب رییس، نماینده استانها و خزانه دار برگزار شد؛ اینبار استعفای احمد اخوان سیار رئیس هیئت کاراته شهرستان رشت، نشان داد اوضاع کاراته استان گیلان چندان روبه راه نیست.

اگرچه انتصاب یک غیر بومی برای ریاست هیئت کاراته رشت، از سوی اصلاحی رئیس هیئت کاراته استان گیلان، از ابتدا اشتباه بود و خود گواه عدم اشرافیت وی به قوانین را دارد، اما اخوان نیز نشان داد مرد روزهای سخت نیست، چراکه به جای مبارزه، ترجیح می دهد استعفا دهد و کنار بکشد. اخوان پیشتر در دوره مزدا صوفی (رئیس سابق هیئت کاراته گیلان) نیز از سمت دبیری هیئت کاراته استان گیلان استعفا داده بود.

استعفای رییس هیات کاراته مرکز استان نشان می دهد، اوضاع کاراته در استان چندان مناسب نیست و شاید یکی از دلایل غیبت اصلاحی در مجمع سالیانه فدراسیون کاراته نیز همین اختلافات باشد.

غیبتی که باید اذعان داشت برای کاراته گیلان، به منزله از دست دادن فرصتی گرانبها بوده است، در جاییکه رییس هیات استان می توانست با حضور خود و رای خود و شاید حتی با کاندیدا شدن خود جهت کسب کرسی نمایندگی استانها در فدراسیون، برای جامعه کاراته گیلان اثرگذار باشد، با بی توجهی سپری شد و با غیبت در این جلسه مهم حق یک استان ضایع گردید.

خواهشا یک رییس هیات پاسخ دهد؛ آیا امری مهمتر از شرکت در جلسات مجمع فدراسیون برای یک رییس هیات استانی وجود دارد؟