دکتر رضوانی:

دانش آموزان مبتلا به آنفلوانزا از رفتن به مدرسه خودداری کنند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: دانش آموزان مبتلا به آنفلوانزا و سرماخوردگی تا زمان رفع علائم حاد بیماری در خانه بمانند.

به گزارش تالشان نیوز ، دکتر سید محمود رضوانی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان با اشاره به اهمیت پیشگیری از شیوع آنفلوانزا و سرماخوردگی در مدارس گفت: دانش آموزان در صورت ابتلا به آنفلوانزا و سرماخوردگی تا زمان رفع علائم حاد بیماری در خانه بمانند و از حضور در مدارس و تجمعات خودداری کنند.

او به شیوع آنفلوانزا و سرماخوردگی بین دانش آموزان اشاره کرد و افزود: دانش آموزانی که مبتلا به سرماخوردگی و آنفلوانزا هستند تا رفع علائم حاد بیماری بهتر است در خانه استراحت و جهت پیشگیری از انتقال ویروس به سایر همکلاسی‌های خود از رفتن به مدرسه پرهیز کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان پوشاندن دهان و بینی در هنگام عطسه و سرفه کردن را در جلوگیری از انتقال بیماری موثر دانست.

به گفته دکتر رضوانی، تمیز کردن و شستن دست‌ها در فواصل زمانی، اجتناب از لمس چشم ها، بینی، دهان با دست‌های آلوده و مراجعه به پزشک و همچنین نوشیدن مایعات کافی می‌تواند در پیشگیری از انتقال بیماری و بهبود حال بیمار موثر باشد.

او تصریح کرد: استفاده از دارو‌های ضد ویروسی بنا به تشخیص و تجویز پزشک و استفاده نکردن خودسرانه از دارو‌های آنتی بیوتیک که بر روی سرماخوردگی و آنفلوانزا و بیماری‌های ویروسی تأثیری ندارند، در کنار استراحت و پرهیز از حضور در اماکن عمومی و تجمعات می‌تواند از شیوع بیشتر این بیماری‌ها جلوگیری کند.

علائم بیماری آنفلوانزا:

تب و لرز، درد عضلانی، درد مفاصل، سردرد، خستگی، سرفه، ناراحتی گلو، آب‌ریزش از بینی یا گرفتگی بینی، تهوع، استفراغ و اسهال در عده‌ای از بیماران در کودکان شایع‌تر از بزرگسالان است.

بعضی از علائم ممکن است بیش از یک هفته طول بکشد. همچنین ممکن است علائم در بعضی از افراد بسیار خفیف باشد.

آنفلوانزا از بیماری‌های تنفسی با سرایت بالا و با علائم شبیه سرماخوردگی و کرونا است که تب بالا در آن باید جدی گرفته شود.