دانش‌آموزان عادی و دیرآموز اول تا ششم ابتدایی گیلان دوباره سنجش می‌شوند

به گزارش تالشان نیوز ، رقیه کریمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ثبت‌نام این گروه از دانش‌آموزان برای سنجش مجدد از سوی مدیران مدارس انجام می‌شود، افزود: شرط اخذ نوبت برای سنجش مجدد دانش‌آموزان عادی و دیرآموز پایه‌های اول تا ششم ابتدایی؛ ۲ سال مردودی با کارنامه نیاز به تلاش و آموزش بیشتر در خرداد یا شهریور است.

وی افزود: مدیران مدارس باید برای نوبت‌گیری تا سی‌ام ماه جاری به  http://tashkhis.csdeo.ir  مراجعه کنند و با انتخاب گزینه نوبت‌گیری تست مجدد دانش‌آموزان عادی یا دیرآموز، اقدام نمایند.

ویعنوان کرد: ب ا توجه به تغییرات ایجاد شده در سامانه الکترونیکی سنجش و اجرای آن از طریق سامانه جدید، مدیران مدارس ابتدایی استان می‌توانند برای ورود به این سامانه از کد ملی خود به عنوان رمز ورود استفاده کنند.

وی اظهار داشت: مدیرانی که نام کاربری سنجش ندارند یا رمز ورود آن ها فعال نیست، اطلاعات خود را بر اساس فایل پیوست به اداره آموزش و پرورش استثنایی این اداره کل ارسال کنند تا در این خصوص اقدام لازم انجام شود.

وی افزود: مدیران مدارس پس از ثبت‌نام باید زمان و مکان مراجعه برای سنجش مجدد را به اولیا اعلام کنند ضمن اینکه ضروری است مدارک لازم شامل چاپ برگه نوبت اخذ شده، کپی کارنامه‌های دانش‌آموز و گزارش کتبی معلم مربوطه هنگام مراجعه به پایگاه سنجش و تست مجدد ارائه شود.

کریمی اظهار داشت: مدیران مدارس به این مهم توجه کنند که ارجاع برای تست مجدد باید بر اساس مراحل یادشده و از طریق ثبت در سامانه الکترونیکی سنجش انجام شود و خارج از این سامانه هیچگونه درخواستی پذیرفته نخواهد شد.

وی بیان داشت: دانش‌آموزان دیرآموزی که گزارش تحصیلی شان دال برعادی بودن آنان است نمرات کارنامه‌های تحصیلی‌شان در ۲ سال تحصیلی متوالی خوب یا خیلی خوب باشد، نیازی به سنجش مجدد ندارند و سامانه به صورت سیستمی نتیجه سنجش آنها را به عادی تغییر خواهد داد.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان افزود: در اجرای سنجش مجدد ممکن است با توجه به پیشرفت تحصیلی و جابجایی دانش‌آموزان از مدارس عادی به استثنایی و برعکس صورت گیرد.  

آموزش و پرورش گیلان بیش از ۳۷۰ هزار دانش آموز را تحت پوشش دارد که از این تعداد ۲ هزار و ۱۷۰ نفر در ۴۳ آموزشگاه استثنایی تحصیل می‌کنند.