دادگستری گیلان قرارداد احداث هتل در شیخ زاهد لاهیجان را در مسیر فسخ قرار داد

به گزارش تالشان نیوز :، حجت الاسلام حمزه خلیلی رئیس دادگستری گیلان و سایر مسئولان دستگاه قضا این استان هنگام بازدید از این پروژه ، به دلیل عدم تعهد طرف قراردارد، دستور به فسخ این قرارداد داد.

زمینی به وسعت ۱۵هزار متر مربع در محله شیخ زاهد لاهیجان که ۱۵ سال قبل طی قرارداد ناقصی در اختیار یک شرکت هولدینگ برای ساخت هتل قرار داده شد، که با توجه به بازدید رئیس کل دادگستری گیلان از این پروژه، از سوی حمزه خلیلی به رییس دادگستری لاهیجان دستور داده شد به دلیل عدم تعهد طرف قرارداد در ساخت هتل، پرونده قضایی در دادسرا تشکیل شده و اقدامات لازم در جهت فسخ قرارداد صورت گیرد.

همچنین رئیس کل دادگستری استان گیلان و سایر مسئولان قضایی این استان برای دومین بار در سال جاری از فاضلاب نخجیرکلایه شهرستان لاهیجان و همچنین تالار جزیره این شهرستان بازدید کرد.

حجت الاسلام خلیلی در خصوص اجرایی شدن دستوراتی که در اولین بازدید از روستای نخجیرکلایه و نگرانی اهالی منطقه در خصوص فاضلاب و پسماندهایی که سلامت آنان را تهدید می‌کند اشاره کرد و افزود: به همت مسئولان شهرستان در طی این مدت، لوله‌گذاری فاضلاب و جمع آوری آبهای سطحی صورت گرفته و تا حدی از آلودگی‌های محیطی این منطقه کاسته شد.

وی با بیان اینکه هنوز مشکل شبکه فاضلاب‌های خانگی در این منطقه وجود دارد، اظهار داشت: باید هرچه زودتر اعتبارات تخصیص یافته به این منطقه به طور صحیح مدیریت شده تا شاهد رضایتمندی و اعتماد مردم به مسئولان باشیم.

این مقام ارشد قضایی در ادامه از تالار جزیره لاهیجان که به دلیل تجدید بنا و درخواست ساخت هتل تعطیل است، بازدید کرد و اظهار داشت: این ملک مدت ۱۰ سال است که بلاتکلیف رها شده و شهرداری لاهیجان به دلیل عدم برخورداری از مشاوران حقوقی زبده و بستن قراردادهای ناقص در گذشته، هنوز نتوانسته ملک را به شهرداری بازگرداند.

وی در همین راستا به دادستان لاهیجان دستور داد تا این پرونده در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گرفته و با کسانی که با کوتاهی و قصور مسبب حیف و میل بیت المال شده اند برخورد قاطع قانونی صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه با بررسی مواردی از زمین خواری و کوه خواری در شهرستان لاهیجان دستورات لازم را در خصوص متصرفان به منابع طبیعی و متجاوزان به اراضی ملی صادر کرد.

حجت الاسلام خلیلی رئیس دستگاه قضا گیلان اواخر آبان ماه اسال نیز به همراه تعدادی از مسئولان از فاضلاب نخجیرکلایه شهرستان لاهیجان بازدید کرد.