حضور مجازی روحانی در بین مردم در مراسم 22 بهمن

خدمات و دستاوردهای دولت جمهوری اسلامی باعث افتخار کل نظام است ، نباید بدلیل منافع کوتاه‌مدت انتخاباتی نادیده گرفته شود

به گزارش ایرناپلاس، از آنجا که به دلیل شرایط کرونایی و برگزاری خودرویی و موتوری راهپیمایی، اساسا اجتماع متمرکزی وجود نداشت که رئیس‌جمهوری در جمع آنها سخنرانی کند، برای نخستین بار، سخنان خطیب ۲۲ بهمن، به طور مستقیم از دفترشان پخش شد. 

روحانی سخنانش را به مناسبت جشن پیروزی انقلابی که به مردم تعلق داشت، با پوزش از مردم به پایان برد و سنت نیکوی عذرخواهی مسئولان رده بالای نظام را از ملت تقویت کرد: «از مردم ایران در این ایام جشن ملی می‌خواهم که اگر در طول این ۷سال و نیم در بخش‌هایی از اداره کشور آنچنان که شایسته ملت ایران بوده کارهایی صورت نگرفته، طلب عفو می‌کنم و به مردم می‌گویم اگر توطئه خارجی آمریکا و ارتجاع منطقه و جنگ تحمیلی نبود، امروز کشور در شرایط بهتری بود».

نگاهی به شرایط داخلی و خارجی نوید آن است که هیچ دولتی چنین حجم عظیمی از مشکلات را نداشته است؛ حتی دولت زمان جنگ تحمیلی نیز این سطح از هجمه، مخالف‌خوانی و بدگویی را تجربه نکرده بود؛ دولتی که بدلیل تحریم‌ها و شرایط داخلی و خارجی کشور نمی‌توانست همه واقعیات را به مردم بگوید تا مبادا باعث تضعیف روحیه مردم یا تشویق دشمن شود.
از سویی دیگر تاکید روحانی بر بیان واقعیات و خدمات دولت از این منظر مهم است که همچون همه دولت‌های پیشین، کارها و اقدامات این دولت نیز در تاریخ ایران و انقلاب ثبت شده و باعث افتخار نظام و مردم و در شمار دستاوردهای ارزشمند انقلاب، ماندگار خواهد شد.
برخلاف سیاست‌­بازانی که امور را تنها از زاویه تنگ نگاه جناحی می‌­بینند، این خدمات و دستاوردهای دولت جمهوری اسلامی باعث افتخار کل نظام است و نباید بدلیل منافع کوتاه‌مدت انتخاباتی، نادیده گرفته شود؛ چنانچه رهبر معظم انقلاب نیز همواره تاکید کرده‌اند دولت باید کارنامه خدمات و کارهای خود را تدوین کند و به اطلاع مردم برساند.