واکنش رییس منابع طبیعی رضوانشهر به حواشی تخریب بنای غیرمجاز

حکم تخریب با دستور قضایی اجرا شده است / خانه تخریب شده به هیچ خانواده شهیدی تعلق ندارد

به گزارش تالشان نیوز : نوید حاجتی، رییس اداره منابع طبیعی رضوانشهر در گفتگو با هشت‌دی درباره تخریب یک‌خانه منتسب به یک خانواده شهید در روستای بیاچال (سید صالح) این شهرستان اظهار کرد: بر خلاف ادعای مطرح شده در ویدئوی منتشر شده دراین‌خصوص، مادر و پدر آن شهید بزرگوار در قید حیات نیستند و شما هم می‌توانید در این زمینه بررسی کنید. یعنی پدر و مادر شهیدی در آنجا ساکن نبودند که بخواهد خدمت آن‌ها اسائه‌ادب شود.

وی با بیان اینکه در راستای اجرای ماده ۵۶ اراضی اختلافی و کمیسیون ماده‌واحده که کمیسیون رسیدگی به اعتراضات افراد به بعضی تشخیص‌های منابع طبیعی است، گفت: در سال ۱۳۹۰ اعتراضی از طرف خانواده شهید آقایاری در اداره منابع طبیعی دریافت شد و این اعتراض در سال ۹۶ در کمیسیون ماده‌واحده شهرستان رسیدگی شد و به هر عنوان، رأی به ضرر این خانواده صادر شد و به‌نوعی حقی برای آن‌ها در آنجا قائل نمی‌شوند.

رئیس منابع طبیعی رضوانشهر با بیان اینکه خانواده آقایاری در این روستا (بیاچال) عرصهٔ دیگری را در مالکیت دارند که جز مستثنیات است و اداره منابع طبیعی درباره آن ملک هیچ ادعایی ندارد، تصریح کرد: اما این بنا قدیمی نبوده و حدود ۴ سال قدمت داشته و عده‌ای ظاهراً با سوءاستفاده از خانواده شهید در آنجا و در خارج از عرصه مالکیت خانواده و در داخل اراضی ملی این بنا را احداث کرده‌اند.

حاجتی ادامه داد: در زمان تخریب، تصویری از شهید در این بنا وجود نداشته است و قاب عکس شهید را بعداً اضافه کرده‌اند و تصاویر زمان تخریب بنا موجود است.

وی با تأکید بر اینکه اجرای حکم در راستای اجرای دستور قضایی حکم شعبه اجرای احکام دادگستری رضوانشهر بوده است و بنا در داخل اراضی ملی و در چند سال اخیر ساخته است، گفت: ضمن اینکه ما طبق روال قانونی موظف به اجرای احکام قضایی هستیم و در دو ماه گذشته بیش از ۱۰ مورد اجرای حکم تخریب در حوزه شهرستان رضوانشهر داشته‌ایم، ضمن اینکه ما در حوزه تصرفات اراضی ملی با کسی مماشات نمی‌کنیم.