حمله قاچاقچیان چوب به قرق‌بان منابع طبیعی شهرستان ‌ماسال

منابع کارگری در شهرستان ماسال استان گیلان از حمله به یکی از قرق‌بانان منابع طبیعی توسط قاچاقچیان چوب در این شهرستان خبرداد.

به گزارش تالشان نیوز : یک منبع کارگری در تشریح جزئیات حمله قاچاقچیان چوب به قرق‌بان منابع طبیعی شهرستان ‌ماسال به خبرنگار ایلنا گفت: اخیرا یکی از قرق‌بانان منابع طبیعی که جزو نیروهای شرکتی بوده و مسئولیت نگهبانی و کنترل ورود و خروج قاچاق چوب در مناطق جنگلی روستاهای سیاهمرد و چاله‌سرا را برعهده دارد، شبانه مورد حمله قاچاقچیان چوب قرار می‌گیرد.

این کارگر با بیان اینکه خوشبختانه به قرق‌بان که مشغول نگهبان در داخل ایستگاه نگهبانی بوده، آسیبی نرسیده است، گفت: قاچاقچیان چون به نگهبان دسترسی پیدا نکرده‌اند اقدام به شکستن شیشه‌های و پاره کردن لاستیک خودرو وی کرده‌اند.

او با بیان اینکه بسیار اتفاق می‌افتد که قرق‌بانان از سوی قاچاقچیان چوب تهدید می‌شوند، در ادامه گفت: قرق‌بانان و حافظان جنگل در کنار مشکل عدم تامین معیشت، مشکل‌ عدم تامین امنیت شغلی و جانی هم دارند و در صورتی که اتفاقی برای خود و کارشان رخ دهد، کسی پاسخگو نیست.

وی افزود: کار قرق‌بانان برای حفاظت از جنگل‌ها به صورت شبانه‌روزی است و ساعات کاری ندارد با این حال برخی از آن‌ها بعداز ۱۰ تا ۲۰سال سابقه کار هنوز وضعیت شغلی و حقوقی مشخصی ندارند.

به گفته وی؛ وضعیت جنگل‌های گیلان بخصوص در منطقه جنگلی ماسال خوب نیست و اگر مسئولان از قرق‌بانان حمایت نکنند، این جنگل‌ها نابود می‌شوند.

گفتنیست نام قروقبان مورد اشاره در گزارش ایلنا جناب اقای تقدیر فاطمی از اهالی شاندرمن میباشد .