حضور مدیر کل محیط زیست استان گیلان در تالاب جوکندان در پی انتقاد فرماندار تالش

در پی انتقاد فرماندار تالش از وضعیت پروژه ی گردشگری و حفاظتی پل چوبی تالاب جوکندان ، حمزه عاشوری از اخرین وضعیت تالاب جوکندان بازدید به عمل آورد

به گزارش تالشان نیوز ، کیا عاشوری پیش از ظهر دوشنبه در بازدید از پل چوبی در حال تخریب جوکندان خواستار بازدید و تعیین و تکلیف این پروژه توسط مدیرکل محیط زیست گیلان شد.

عاشوری در حین بازدید از این پروژه که در سال ۹۸ با اعتباری بالغ بر ۱ و نیم میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری رسیده بود و اکنون در حال تخریب میباشد طی تماس تلفنی با مدیرکل محیط زیست گیلان تعیین و تکلیف این پروژه و بازدید میدانی وی از تالاب جوکندان را خواستار شده بود.

در پی این بازدید ظهر روز پنجشنبه ۶ بهمن حمزه عشوری مدیرکل محیط زیست گیلان با حضور در تالش به همراه کیا عاشوری فرماندار تالش از اخرین وضعیت این پروژه گردشگری و حفاظتی بازدید نمود.

فرماندار تالش در این بازدید با اشاره به اینکه پل چوبی تالاب جوکندان به طول ۲۹۰ متر و عرض ۱۲۰ سانتی متر ساخته شده است، تصریح کرد: این پروژه دارای برجک دیدبانی، محل‌های پرنده نگری، هشت مرکز حضور بازدیدکنندگان، نمازخانه و سرویس بهداشتی است.

وی ادامه داد: گردشگران و بازدیدکنندگان با استفاده از این پل‌ها و سازه‌های چوبی، بدون دخل و تصرف و ورود به محیط زیست از تماشای زیبایی‌ها و مواهب آن لذت می‌برند.

گفتنی است؛ تالاب جوکندان و قلعه بین در ۱۰ کیلومتری مرکز شهرستان تالش ۲۹۵ هکتار وسعت دارد و نزدیک به ۴۰ گونه پرنده در آن شناسایی شده و محل جوجه آوری نوعی طاووسک زیباست

 

عکس از شکوفه پورصفر