زنگ انتخابات تالش به صدا در آمد

حشمتی چراغ اول را روشن کرد رادمهر استعفا داد فتح الهی هم با استوری آمد

بسته خبری انتخابات تالش ؛ از بی رمقی فعالین سیاسی انتخاباتی تالش تا شروع زود هنگام علی حشمتی و استعفای رادمهر و امادگی حضور مجدد علی فتح الهی

به گزارش تالشان نیوز در حالی که برخلاف ادوار گذشته ، یخ انتخابات حوزه انتخابیه تالش در ۹ ماه مانده به انتخابات هنوز باز نشده است ولی تاکنون سه کاندیدای محتمل شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی تلویحا اعلام آمادگی کردند.

علی حشمتی را میتوان اولین کاندیدایی نام برد که از اواخر سال گذشته زمزمه های حضورش را علنی کرد.

حشمتی متولد روستای وشمه سرا ماسال و قاضی یکی از شعب تعزیرات حکومتی استان تهران است و نزدیک به ۳۰ سال سابقه کار در دستگاه قضایی را در کارنامه خود دارد.

با اینکه حشمتی تاکنون حضور ملموسی در صحنه ی سیاسی تالش بزرگ نداشته اما در طول فعالیت کوتاه خود توانسته توجهات را به خود جلب کرده و حتی جمعی از لیدرهای انتخاباتی منطقه از جمله تعدادی از نیروهای نزدیک به نماینده فعلی را نیز با خود همراه کند.

در صورت تداوم فعالیت حشمتی و یارگیری های انجام گرفته دور از دسترس نیست که حشمتی را پدیده انتخابات پیش رو تلقی کرد.

تقابل وی با نماینده فعلی در شهر ماسال به عنوان زادگاه و پایه رای هر دو کاندید میتواند تب انتخابات در شهر ماسال را بالا ببرد.

احسن اله رادمهر دیگر کاندیدایی بود که روزهای گذشته خبر استعفایش از مدیرعاملی شرکت بهینساز مشارکت های ملت منتشر شد و همین کافی بود تا این استعفا به مصداق قصد حضور وی در انتخابات پیش روی تالش بزرگ تلقی شود.

البته خود رادمهر با اشتراک اخبار و گمانه زنی های انتخاباتی رسانه های محلی در صفحات اجتماعی خود ، رسما حضورش را در انتخابات را تایید کرد .

رادمهر را حتی مخالفان سر سختش به سبب پایگاه اجتماعی که در میان مردم دارد همواره جزو اضلاع اصلی رقابت در انتخابات برمیشمارند .

به طور قطع با توجه به تجارب گذشته و افزایش سطح ارتباطات این فعال اقتصادی در سطح کشور ، میتوان رادمهر را به سبب پایگاه اجتماعیش در سرتاسر حوزه انتخابیه تالش ماسال رضوانشهر همچون گذشته یکی از اصلی ترین رقبای انتخابات دانست .

حضور ملموس علی حشمتی و استعفای احسن اله رادمهر کافی بود تا علی فتح الهی فرماندار سابق تالش صومعه سرا و رشت نیز حضورش در انتخابات را علنی کند.

طی روزهای گذشته ویدیویی در میان طرفداران علی فتح الهی با عنوان با شکوه خواهیم امد منتشر شد تا نشان دهد قرار است فرماندار سابق سه شهرستان بزرگ گیلان با یک برنامه ریزی کامل پا به عرصه رقابت بگذارد.

به طور قطع علی فتح الهی به سبب مسئولیت های اجرایی که در سطح استان گیلان داشته و همچنین حضور فیزیکی مستمرش در منطقه برخلاف فاصله سایر کاندیداها ، شرایط بهتری را از این جهت تجربه میکند.

علی فتح الهی در حالی پا به رقابت میگذارد که در دوره قبل انتخابات رای قابل توجه و دور از انتظاری را به خود اختصاص داد و به طور قطع این ظرفیت را دارد با توجه به تجربه دور قبل شرایط انتخابات را به نفع خود تغییر دهد.

حشمتی رادمهر و فتح الهی قطعا تنها کاندیداهای حاضر در انتخابات اینده نخواهند بود و کاندیداهای احتمالی دیگری چون محمود شکری حسن محمدیاری حسین نیرومند محمدرضا سلامی محمد اسحاقی و برخی دیگر به جمع رقبای انتخابات اضافه خواهند شد .

در میان اسامی اشاره شده حضور محمود شکری و حسین نیرومند و محمدرضا سلامی را با توجه به تحرکات انتخاباتی که در طول چند ماه اخیر داشتند میتوان قطعی دانست که البته باید منتظر استعفای این افراد از مناصب خود ماند.

گفتنیست امدن و نیامدن هر یک از این افراد نام برده میتواند توازن رقابت های انتخاباتی را به طور کل تحت تاثیر قرار دهد.

با این همه که فعالیت های انتخاباتی برخی کاندیداها شروع شده و رسما زنگ انتخابات با اعلام رسمی سه کاندیدا و آغاز فعالیت چند کاندیدا شروع شده اما انچه که تا به این لحظه مبرهن و مشخص است بی رمقی فعالین سیاسی انتخاباتی منطقه برای حضور فعالانه در انتخابات پیش روست .

انجایی که این گزاره ملموس میشود که تجارب انتخابات های گذشته نشان میدهد انتخابات در حوزه ی انتخابیه تالش حداقل از دو سال قبل تر و به صورت فشرده اغاز میشده و اکنون در ۹ ماه مانده به انتخابات در منطقه تنها چیزی که دیده نمیشود شوق و نشاط انتخابات است.

به طور قطع نشاط سیاسی ابزار خود را میطلبد باید دید در ماه های پیش رو تصمیم سازان و تصمیم گیران عرصه سیاسی کشور برای جلب مشارکت مردم چه تدابیری اتخاذ خواهند کرد.