حریق حدود ۲.۵ هکتار از اراضی جنگلی و مرتعی گیلان مهار شد

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: نزدیک به ۲.۵ هکتار از اراضی جنگلی و مرتعی سه شهرستان گیلان که به دلیل وزش باد گرم دچار حریق شد هم اکنون به طور کامل مهار شده‌است.

به گزارش تالشان نیوز ، سرخوش کرم زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: حریق اراضی جنگلی و مرتعی شهرستان‌های شفت، تالش و سیاهکل که شامگاه گذشته آغاز شد با تلاش نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان و با همکاری مردم محلی کامل اطفا شده است و در زمان حاضر حریقی در جنگل‌ها و مراتع استان نداریم.

وی افزود: وزش باد گرم از شب گذشته موجب آتش سوزی در یک هکتار از اراضی جنگلی شهرستان سیاهکل، یک هکتار از مراتع تالش و چهار هزار متر از مناطق جنگلی شفت شده بود که با حضور به موقع یگان‌های حفاظت منابع طبیعی گیلان مهار شد.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری استان خاطر نشان کرد: حریق در اراضی جنگلی و مرتعی این شهرستان‌ها سطحی بوده و به تنه درختان آسیبی وارد نشده‌است.

وی با اشاره به آماده باش نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان از روز گذشته با توجه به هشدار هواشناسی مبنی بر وزش بادهای گرم تا فردا جمعه در استان عنوان کرد: مردم در صورت مشاهده حریق در جنگل‌ها و مراتع فوری موضوع را به شماره ۱۵۰۴ و ۱۳۹ گزارش دهند تا نسبت به اطفاء حریق اقدام شود.

هواشناسی گیلان نسبت به وزش باد گرم در این استان تا فردا جمعه هشدار سطح نارنجی صادر کرد، بر این اساس طی این مدت وزش باد گرم (شدید تا خیلی شدید) داریم که در ارتفاعات و دامنه ها با رگبار و رعد و برق همراه خواهد بود، دما نیز در این زمان به طور متوسط ۶ تا ۱۲ درجه افزایش می یابد.

استان گیلان به عنوان خطه سرسبز کشور دارای ۵۶۵ هزار هکتار جنگل و ۲۲۴ هزار هکتار مرتع است./ایرنا